سرپرست دفتر آموزش‌وپرورش عشایر خبر داد

ترسیم نقشه کوچ برای حل مشکلات دانش‌آموزان عشایر

تهران (پانا) - سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور از تهیه نقشه کوچ دانش‌آموزان عشایری در ۲۳ استان کشور خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۴۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
محمدرضا سیفی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: با استفاده از این نقشه کوچ می‌توان در مولفه‌هایی مانند تخصیص نیروی انسانی مورد نیاز یا منابع مالی به صورت عادلانه بر اساس شرایط بوم و جغرافیا رفتار کرد.
وی افزود : براساس ماده ۴ اساسنامه مدارس عشایری که به امضای رییس‌جمهوری رسیده است، مسئولیت تمام فعالیت‌های مدارس عشایری از قبیل اداری، آموزشی و پرورشی که کوچ برون استانی یا برون منطقه‌ای دارند، بر عهده استان و منطقه مبدأ خواهد بود.
سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور بیان کرد: البته به منظور تسهیل امور و دسترسی آسان دانش‌آموزان به فرایند تعلیم و تربیت، مسئولیت اداره این نوع مدارس، با توافق استان یا منطقه مبدأ و مقصد، قابل واگذاری به استان یا منطقه مقصد است.
سیفی اظهار کرد: بر همین اساس هر سال مشکلاتی بین استان‌های هم‌جوار و پذیرنده به طور مثال در استان خوزستان پیش می‌آمد که امسال با تدبیر معاونت آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش و با تشکیل دو جلسه تخصصی در این ایام (قشلاق) 10 هزار دانش‌آموز عشایر کوچ‌رو از استان‌های همدان، کرمانشاه، ایلام و لرستان در مناطق مختلف استان خوزستان مستقر شدند و آموزش آن‌ها مختل نشد.
وی عنوان کرد: هر یک از استان‌ها به فراخور شرایط موجود و به منظور تسهیل در امر آموزش دانش‌آموزان عشایری در یک همگرایی و همبستگی مسولیت‌های مشترکی را بر عهده گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار