تور آموزشی  نانو از استان خراسان شمالی عبور کرد

تهران (پانا) - تورهای آموزشی نانو در چهار شهرستان استان کردستان با موفقیت برگزار و زمینه‌ساز آشنایی 1500 دانش‌آموز سنندجی، قروه‌ای، سقزی و مریوانی با دنیای نانو شد.

کد مطلب: ۸۰۱۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
تور آموزشی  نانو از استان خراسان شمالی عبور کرد

حجت اصلی، سرپرست تیم اعزامی باشگاه نانو در گفت‌وگو با پانا گفت: تور آموزشی نانو در شهرستان شیروان با همکاری مدیر پژوهش‌سرای حکیم فارابی، غلام‌زاده با شرکت 276 دانش‌آموز از 6 مدرسه و 15 تن از دبیران شهرستان و همچنین تور آموزشی نانوی شهرستان بجنورد، با همکاری مدیر پژوهش‌سرای شیخ محمدتقی بجنوردی، پیمان آذری و کارشناسان آزمایشگاه علیزداه و ملکشی با شرکت 460 دانش‌آموز از 13 مدرسه بجنورد اجرا شد.

وی افزود: با توجه به تجهیزات موجود در آزمایشگاه‌ها دانش‌آموزان بجنوردی با عملکرد و کاربری دستگاه‌های انفجار الکتریکی سیم، اسپاترینگ و الکتروریسی و دانش‌آموزان شیروانی با عملکرد و کاربری دستگاه‌های انفجار الکتریکی سیم و التراسونیک آشنا شدند.

سرپرست این تورهای آموزشی نانو با بیان اینکه دانش‌آموزان علاقمند و مستعدی در این دوره‌ها شرکت کردند گفت: مدرسین تیم ما کارهای علمی جدیدی که می‌توان با این دستگاه­ها را انجام دهند برای دانش‌آموزان شرح دادند، در واقع به آنها درباره ایده‌پردازی برای شرکت جشنواره نانو کمک کردند.

همچنین در این دوره دانش‌آموزان با پخش کلیپ‌های تهیه شده توسط باشگاه نانو و توضیحات تکمیلی و تشویقی سخنران به شرکت در المپیاد نانو، جشنواره نانو، مسابقه توانمند و مسابقه تماد کالا تشویق شدند.

سیدایمان موسویان، کارشناس ارشد فیزیک از دانشگاه صنعتی شریف، علی فارابی، دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیک در پژوهشگاه مواد و انرژی، علی حسنی، داشجوی کارشناسی ارشد نانوفیزیک در دانشگاه دامغان و حجت اصلی تیکانلو، کارشناس ارشد فیزیک از پژوهشگاه مواد و انرژی کارشناسان و مدرسان این دوره بودند.

«تورهای آموزشی نانو» با همکاری پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در سراسر کشور در بهمن و اسفند ماه سال جاری با هدف آموزش 40 هزار دانش‌آموز در زمینه علوم و فناوری نانو با کمک تجهیزات آموزشی آزمایشگاهی بومی ساخت داخل و جذب دانش‌آموزان علاقمند به پژوهش در این حوزه در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار