معاون ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان قدس

شش مدرسه جدید در مقطع ابتدایی شهرستان قدس افتتاح شد.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان قدس گفت:با توجه به تراکم دانش آموز امسال شش مدرسه جدید در شهرستان قدس و در مقطع ابتدایی افتتاح شد.

کد مطلب: ۵۳۸۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستان های استان تهران، منیره رضایی معاون ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان قدس از افتتاح چند مدرسه در مقطع ابتدایی جهت کاهش تراکم دانش آموزان در شهرستان قدس خبر داد.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مهر گفت: شهر قدس به علت مهاجرپذیر بودن، از نظر تراکم دانش آموزی مقام اول کشور را داراست به همین خاطر امسال تصمیم گرفتیم با افتتاح 6 مدرسه جدید در مناطق مختلف شهر و جابجایی و ساماندهی تعداد زیادی از دانش آموزان در این مدارس مشکل را حل کنیم.

معاون آموزش ابتدایی شهر قدس در ادامه توضیح داد:با افزایش این تعداد مدرسه تراکم 37نفری دانش آموزان در این منطقه که در کل کشور رتبه اول را داریم تراکم به حد معقول تر 35 نفر رسیده است .

رضایی سپس ادامه داد: برای تامین نیروهای مقطع ابتدایی امسال نیز با دعوت از نیروهای مازاد متوسطه، به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و اختصاص نیروی حق التدریس در کلاس ها به پوشش تمام کلاس های مقطع ابتدایی اهتمام ورزیدیم.

وی افزود: با توجه به این راه کارها به دلیل افزایش 2هزار و نهصد نفره دانش آموزان در دوسال اخیر می بایست حداقل هشتاد و دو کلاس به تعداد کلاس های منطقه افزوده می شد که ما تنها توانستیم هفتاد کلاس را ایجاد کنیم و هم چنان شهرقدس در تراکم دانش آموزشی بالابه سر می برد. امیدواریم که با تاسیس مدارس جدید و همکاری خیرین مدرسه ساز بتوانیم مشکل تراکم کلاس ها را بر طرف کنیم.

شایان ذکر است، در سال تحصیلی جدید نیز پیش بینی می گردد بیش از 33هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی تحصیل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار