برگزاری اولین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا وارز شهرستان شهریار

با حضور معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان شهریار اولین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان شهریار برگزار شد.

کد مطلب: ۴۸۷۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستان های استان تهران ، در این جلسه صارمی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان شهریار با ذکر این نکته که دستگاه ها و ساختارهایی که ما در آنها اشتغال داریم امانت مردم است ، افزود:مردم با پذیرش نظام سیاسی , مالیات ,عوارض و رأی می دهند تا در آرامش و آسایش زندگی کنند و در حقیقت مردم به نظام سیاسی اعتماد می کنند و در مقابل این اعتماد نیز ما هم باید از امانت مردم به نحوه شایسته پاسداری کنیم که در نهایت حاصل و برآیند این رابطه، اعتماد عمومی است که از آن به عنوان سرمایه اجتماعی یاد می شود.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان شهریار درصد کوچکی از قاچاق کالا ورفتار های غیر قانونی را طبیعی دانست و گفت: درصد کوچکی از قاچاق کالا و رفتار های غیر قانونی طبیعی است چراکه ما با انسان سروکار داریم وانسان اگر مهار نشود فساد ایجاد می کند.

صارمی افزود: برخورد با قاچاق کالا وارز علاوه بر مبارزه وقوه قهریه باید توأمان با اقدامات فرهنگی وآگاه سازی باشدو مردم باید احساس مسولیت دستگاهها را مشاهده کنند تا اعتماد عمومی سلب نشود.

وی ادامه داد: دستگاههای مسول با اجرای گشتهای مشترک فضا را برای افراد سود جو نا امن می کنند و فلسفه وجودی اتحادیه های صنفی با هدف مشارکت کسبه در نظارت بر بازار بوده تا بازار از سلامت برخوردار شود ، لیکن متأسفانه این هدف خدشه دار شده و به یک نهاد ناکارآمد تبدیل شده است .

صارمی نهادهایی مانند اتحادیه ها وشوراها که با رأی مستقیم مردم انتخاب می شوند را بهترین مکانیزم برای اداره امور نام برد و بیان داشت: کسانی که این مأموریت را از طرف مردم وکسبه پیدا می کنند باید در چارچوب قانون از این امانت صیانت کنند ونگذارند مردم ناامید شوند و از سوی دیگر دستگاههای مسؤل اجاز ه ندهند حاشیه امن برای سودجویان وزیاده خواهان ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار