استاندار قزوین:

قاچاق کالا و ارز، تهدیدی جدی برای امنیت و اقتصاد جامعه است

قزوین(پانا)-استاندار قزوین عنوان کرد قاچاق کالا و ارز، تهدیدی جدی برای امنیت و اقتصاد جامعه است، از همین رو، مقابله با آن امری ضروری در راستای حمایت از تولیدات داخلی است.

کد مطلب: ۱۱۸۰۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
قاچاق کالا و ارز، تهدیدی جدی برای امنیت و اقتصاد جامعه است

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، ه دایت الله جمالی پور در جلسه ستاد مقابله با قاچاق کالاو ارز افزود: خوشبختانه با تدابیر ستاد مقابله با قاچاق کالا، ارز و کشفیات و همچنین همکاری ارگان ها و زحمات دستگاه های نظارتی به ویژه ناجا، شرایط استان در امر مدیریت قاچاق و ارز خوب است.

وی ادامه داد: استان قزوین در یک سال گذشته، در بحث پایش و مبارزه با قاچاق اقدامات قابل توجهی داشته است.

استاندار قزوین، تصریح کرد: قاچاق کالا موجب برهم زدن امنیت و اقتصاد جامعه می شود و مقابله با آن به عنوان یک وظیفه همگانی برای تمام سازمان ها و ارگان ها بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: زمانی که از قاچاق کالا به داخل کشور می شود، صحبت درباره یک تهدید جدی است.

استاندار قزوین بیان کرد: کالایی که به داخل کشور قاچاق می شود، به تولید کننده های داخلی خیانت می کند و همین خیانت موجب برهم زدن امنیت و کشور است.

وی ادامه داد: درصد بالایی از افزایش نرخ بیکاری، نتیجه عدم مقابله صحیح با قاچاق کالا است.

استاندار قزوین با بیان اینکه، قاچاق کالا و ارز به خارج از کشور نیز، به اقتصاد کشور ضربه می زند، افزود: قاچاق کالا بدون تشریفات داخلی، باعث کاهش خدمات دولت به مردم است و نتیجه آن افزایش نرخ بی رویه کالا درکشور می باشد.

جمالی پور با اشاره به اقبال مردم به خرید کالا از شهرهای جنوبی ، تصریح کرد: خرید کالای قاچاق که از چند سال گذشته مرسوم شده است، بار اقتصادی سنگینی برای تولید کننده های داخلی و به تبع خود مردم دارد.

وی افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا و بسته شدن مرزها، وضعیت اقتصادی کشور کمی متحول شد و بسته شدن مرزها باعث جان گرفتن تولید کننده های داخلی شد.

جمالی پور با بیان اینکه، داشتن وضعیت اقتصادی مطلوب، نیازمند فرهنگ سازی خوب جهت حمایت مردم از تولید کننده های داخلی است، تصریح کرد: مردم باید نسبت به کالاهای تولید داخل، تعصب و حساسیت داشته باشند و از کالایی که هیچ منفعتی برای کشور ندارد، حمایت نکنند.

وی ادامه داد: مدیریت انبارها و صیانت از کالاهای موجود در انبارهای استان باید تحت پایش و نظارت مستمرتری صورت گیرد.

به گفته وی همچنین انبارهای پر خطر شناسایی و در صورت مجاورت با انبارهای کم خطر، تفکیک آن ها هرچه سریع تر صورت پذیرد.

وی خطاب به مدیران سازمان های عضو ستاد مقابله با قاچاق کالا، ارز و کشفیات گفت: باید در سال ۱۴۰۰ فعالیت های این ستاد با جدیت بیشتری صورت گیرد و از ارگان هایی که در این ستاد، نقش سازنده ای دارند، تقدیر به عمل آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار