پویش دانش‌آموزی پادکست «در نجف» به ایستگاه پایانی خود رسید

مشهد (پانا) - پویش دانش‌آموزی پادکست با عنوان‌ در نجف‌  که با استقبال ۴ هزار و ۵٠٠ نفری دانش آموزان استان خراسان رضوی مواجه شده بود در روز ولادت حضرت سید الساجدین (ع) به ایستگاه پایانی خود رسید و اختتامیه این پویش به میزبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه دو و با حضور مسئولین آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و اداره ناحیه دو و دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها در سالن همایش شهدای سلامت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۵۹۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
پویش دانش‌آموزی پادکست «در نجف» به ایستگاه پایانی خود رسید

مدیر کانون فارابی و دبیر پویش "در نجف" درخصوص نقطه آغاز این پویش گفت: برای ولادت امیرالمونین به دنبال ایده بودم و پس از مشورت با دانش آموزانی که هم اکنون اعضای دبیرخانه پویش هستند به نام "در نجف" رسیدیم و همه کارها پس از آن نیز از طراحی پوستر تا تولید تیزر به دست همین دانش آموزان انجام شد.

حامد حلیمی ادامه داد: در روز های پس از انتشار تیزر و پوستر پویش که به لطف مسئولین مربوطه در صدا و سیما و در پایگاه های مجازی آموزش و پرورش در شبکه شاد منتشر شد؛ ناباورانه شاهد استقبال پرتعداد دانش آموزان بودیم و تعداد 4 هزار و 500 اثر برای دبیرخانه ارسال شد.

حلیمی اضافه کرد: تک تک آثار با دقت و با فرم داوری مورد بررسی قرار گرفت و داوران که خود دانش آموز و برگزیدگان پویش های پادکستی گذشته بودند با تلاش شبانه روزی در دوره ای ده روزه هر یک تعدادی اثر را انتخاب کردند و در مرحله پایانی داوران حرفه ای از میان آثار منتخب تعداد محدودی را به عنوان برگزیده در هر مقطع معرفی کردند.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: هر کاری که برای اهل بیت انجام می دهیم با اذن و انتخاب خود آنهاست و طبق روایات تا زمانی که اثر باقی باشد برای صاحب آن فضیلت ثبت خواهد شد؛ پس باید به محض داشتن ایده برای عملی شدن آن اقدام کنیم و نیت خود را خالص کنیم برای رضای خدا و نه برای خوشایند مدیر و معاون و امثال آن چراکه در صورت رضای خدا آنها نیز راضی خواهند شد.

دبیر پویش "در نجف" خاطر نشان کرد: هر کاری به صورت تیمی انجام شود نتیجه بهتری خواهد داشت و در صورتی که تیم متخصص، دلسوز و صبور با هم همراه باشند، با تلاش شبانه روزی و توسل به اهل بیت قطعا به موفقیت می رسند؛ وی در پایان از همه شرکت کنندگان و مسئولین و ارگان هایی که با حمایت و کمک مالی خود در اجرای پویش شرکت داشتند تشکر و قدر دانی کرد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو نیز در سخنانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه از شرکت دانش آموزان در این پویش و همراهی اولیای آنها در مراسم اختتامیه قدر دانی کرد و گفت: افرادی که فکر می کنند از همه باهوش ترند و همه چیز را می دانند موفق نیستند و آنانی که با تلاش روزافزون هر روز به آموخته های خود می افزایند موفق خواهند بود.

علی فتح آبادی ادامه داد: دانش آموزان با شرکت گسترده در پویش "در نجف" گل کاشتند و در حقیقت ما در فکر نحوه ی رسیدگی و بررسی آثار رسیده با توجه به محدودیت زمان و حجم بالای آثار بودیم؛ چراکه آثار با رعایت کامل موازین و به زیبایی تولید شده و باید به دقت بررسی و منتخب می شد.

فتح آباذی خاطرنشان کرد: من از نزدیک شاهد بودم که دانش آموزان عضو دبیرخانه مدت زمان زیادی از صبح تا نهایت شب به قضاوت آثار می پرداختند وامروز نیز برگزار کننده و مجری این مراسم هستند، و با درایت و تدبیر خود این پویش عظیم را مدیریت کردند.

فراخوان پویش دانش آموزی پادکست با عنوان "در نجف" از هفته های قبل از ولادت امام علی (ع) منتشر شد و دانش آموزان با ارسال پادکست در زمینه دلنوشته، شعر یا روایتی در مدح مولی امیرالمومنین(ع) در این پویش شرکت کردند؛ در اختتامیه این پویش از مقام آوران اول تا سوم هر یک از مقاطع ابتدایی و متوسطه و اعضای دبیرخانه پویش که خود دانش آموز و مجری مراسم اختتامیه نیز بودند، با اهدای تندیس های متبرک به یک عدد در نجف اصل به همراه کارت هدیه نقدی تقدیر شد.

دانش آموز خبرنگار: ریحانه وحدتی، زهرا زراعتکار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار