اعلام برنامه‌های بزرگداشت سالگرد شهادت سردار‌ سلیمانی‌

از برگزاری اجتماع فرزندان حاج قاسم تا اجرای ۳۲ محفل شعر در کانون‌های فرهنگی هنری

تهران (پانا) - جلسه مجازی معاونت پرورشی و فرهنگی با معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌های سراسر کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۳۱۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
اعلام برنامه‌های بزرگداشت سالگرد شهادت سردار‌ سلیمانی‌

به گزارش روابط عمومی ‌معاونت پرورشی و فرهنگی، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی در این جلسه، درباره پویش مهر امسال، با بیان اینکه دستورالعمل پویش مهر به استان‌ها ابلاغ شده است اظهار کرد: با توجه به تاکیدات وزیر آموزش و پرورش، باید ستادهای استانی پویش مهر در مناطق شکل بگیرد و کار در استان‌ها و مناطق شروع شود.

وی با اعلام اینکه دبیرخانه اجرایی این پویش استان مازندران است گفت: از این جهت این پویش اهمیت دارد که این پویش می‌تواند ارتباط و پیوند با اردوهای راهیان پیشرفت و پیشرفت انقلاب اسلامی را دنبال کند.

پورثانی درباره فعالیت‌های این اداره کل پیرامون سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز بیان کرد: اجتماع فرزندان حاج قاسم یکی از برنامه‌ها خواهد بود که در تاریخ ۷ دی ‌در سراسر کشور برگزار می‌شود. در این اجتماع سرود نسل آرمانی توسط دانش آموزان اجرا خواهد شد. همچنین این اجتماع به طور ویژه در کرمان با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی از راه‌اندازی یک پویش سراسری در این زمینه خبر داد و گفت: این پویش در زمینه دلنوشته، خطاطی، بازخوانی جملات سردار، مسابقه کتابخوانی در شبکه شاد اجرا می‌شود.

پورثانی اظهار کرد: انشانویسی دانش‌آموزان ابتدایی نیز از دیگر برنامه‌ها خواهد بود که توسط معاونت ابتدایی برگزار می‌شود. همچنین در روز شهادت سردار، زنگ نمادین ایثار و مقاومت در مدارس ابتدایی سراسر کشور نواخته می‌شود و یک مراسم نمادین نیز با حضور وزیر آموزش و پرورش در تهران برگزار خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: ۳۲ محفل شعر در ۳۲ کانون، برپایی ایستگاه صلواتی در ورودی مدارس و‌... نیز همزمان با شهادت حاج قاسم‌ برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی پویش‌هایی مرتبط با شب یلدا افزود: راه‌اندازی پویش‌های مختلف و حافظ‌خوانی از جمله فعالیت‌ها در این موضوع خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار