معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهریار مطرح کرد؛

تاکید بر فعالیت‌های حوزه پرورشی با هدف رشد اخلاقی و تربیتی دانش‌آموزان

شهریار (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهریار ازفعالیت‌های حوزه پرورشی با هدف رشد اخلاقی و تربیتی دانش‌آموزان خبر داد و بر پرورش و تربیت دانشمندانی بااخلاق تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۲۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر فعالیت‌های حوزه پرورشی با هدف رشد اخلاقی و تربیتی دانش‌آموزان

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهریار شرکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های پرورشی را مفید دانست و در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «فعالیت‌های پرورشی باعث می‌شود دانش‌آموزان همزمان که در زمینه علم کوشا هستند و معلومات خود را بالا می‌برند، در حوزه اخلاق و کشف استعداد هم پیشرفت کنند تا به امید خدا شاهد پرورش دانشمندان بااخلاق باشیم.»

رضا رحیمی فر بخش‌ها، اهداف و برنامه‌های حوزه پرورشی را تشریح کرده و از برخی طرح‌های جدید این بخش خبر داد و گفت: «فعالیت‌های پرورشی زیرمجموعه‌ حوزه‌ پرورش و تربیت‌بدنی است. حوزه‌ پرورشی شامل واحد‌های قرآن، عترت و نماز، فرهنگی و هنری، سازمان دانش‌آموزی، مشاوره، اردوها، بهداشت و سلامت است. طبق ارزیابی در مصاحبه با معاونین پرورشی مدارس، به آنان امتیاز داده شد. کسانی که امتیاز کمتری دریافت کردند برکنار و به حوزه‌های دیگری راهنمایی شده و برخی دیگر که در حد متوسط بودند کلاس‌های توانمندسازی برای آنها در نظر گرفته شد. کسانی هم که دارای امتیاز بالا بودند، بازوان توانمند حوزه‌ پرورشی و فرهنگی اداره‌ آموزش و پرورش شدند.»

رحیمی‌فر در ادامه اهداف فعالیت‌های پرورشی را در راستای کشف استعداد‌های دانش‌آموزان برشمرد و بیان کرد: «بخش اعظم حوزه‌ قرآن، عترت و نماز، مسابقات قرآن و عترت است که در حال ثبت‌نام و اجراست. انشالله امسال هم همانند سال‌های گذشته شاهد درخشش دانش‌آموزان شهرستان شهریار باشیم. ارتباط این حوزه با دفاتر ائمه‌ جمعه‌ این شهرستان، روند خوبی را طی می‌کند. با همکاری این حوزه و امام جمعه شهرستان شهریار، اردوی روزهای جمعه با حضور دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی در مصلی نماز جمعه برگزار می‌شود.»

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهریار در ادامه افزود: «از جمله فعالیتی که در حوزه فرهنگی-هنری انجام می‌شود، جشنواره‌ فرهنگی و هنری فرداست. در این جشنواره کارهای فرهنگی و هنری دانش‌آموزان در مسابقه قرار گرفته و طی مراحلی نفرات برتر انتخاب می‌شوند.»

رحیمی فر افزود: «در حوزه‌ سازمان دانش‌آموزی، یکی از فعالیت‌های کارشناسان، خبرنگار دانش‌آموزان پانا هستند که با آموزش‌های لازم، توانمندسازی شده‌اند. بخشی دیگر از فعالیت این حوزه، اردوی زیارت اولی‌هاست که در سال تحصیلی جاری با اعزام دانش‌آموزان به زیارت حرم حضرت معصومه(س) صورت گرفت و اردویی زیبا و معنوی بود.»

وی بیان کرد: «حوزه‌ مشاوره یکی از حوزه‌های فعال در واحد پرورشی و تربیت بدنی است که نسبت به سایر حوزه‌ها بسیار حساس، دقیق و قابل تأمل است. مدیران مدارس هر مسئله و فوریتی که در مدرسه پیش آمده را مشاهده می‌کنند، به آموزش و پرورش ارجاع داده و کارشناسان این حوزه رسیدگی کرده و به دانش‌آموزان مورد نظر مشاوره داده و آن‌ها را راهنمایی می‌کنند. واحد دیگر این بخش، واحد اردوهاست و هر اردویی که از جانب مدارس قصد برگزاری دارد باید تحت نظارت این واحد باشد. با نظارت بر درخواست اردویی مسئولین مدارس برای دانش‌آموزان، هماهنگی‌های لازم مثل محل اردو، وسیله‌ نقلیه، راننده و مسائل دیگر انجام شده و مجوز صادر می‌شود. اگر ارگانی هم قصد اردو در داخل مدرسه‌ را دارد حتما باید با هماهنگی آموزش و پرورش باشد.»

رحیمی‌فر اضافه کرد: «حوزه‌ بهداشت واحد پرورشی، مراقبت‌های بهداشتی مدارس را برعهده دارد که حتی بوفه‌های مدارس هم زیر نظر این حوزه فعالیت دارند. حوزه‌ تربیت بدنی و ورزش هم یکی دیگر از حوزه‌های این بخش است. اعزام دبیران تربیت بدنی به مدارس، استفاده از سالن‌های ورزشی برای دانش‌آموزان و فرهنگیان مثل استخر فتح از مسئولیت‌های این حوزه است.»

وی از اردوی جدیدی خبر داد که به تازگی با اهداف تربیتی و ترویج نماز در مصلی امام خمینی شهریار آغاز به کار کرده است و افزود: «در این اردو که در روزهای جمعه از صبح تا ساعت ۱۱ ادامه دارد، دانش‌آموزان در مصلی شهریار با امکانات تفریحی که در اختیار دارند مشغول بازی و سرگرمی هستند و بعد از پذیرایی، آماده‌ برگزاری نماز جمعه می‌شوند.»

رحیمی‌فر در رابطه با ارزشیابی معاونین پرورشی تشریح کرد: «طی جلسه‌ای که با معاونین و مربیان پرورشی با امتیاز بالا برگزار شد، این مربیان به مدارس اعزام شده و ارزیاب‌ کار پرورشی مدارس شدند و آموزش و پرورش بر فعالیت‌های کاری آن‌ها نظارت کامل دارد تا هماهنگی کامل بین کادر اجرایی مدرسه با آن‌ها انجام شود. معاونین منتخب باید در بخش برگزاری نماز جماعت در مدارس تلاش کرده و مشوقی برای دانش‌آموزان در این حوزه باشند. سطح معاونین پرورشی جامانده از این مصاحبه، در زمان معین و مشخص شده‌ دیگری ارزیابی شده و رسیدگی می‌شود.»

دانش‌آموز خبرنگاران: معصومه مجاهدطلب، پریسان حدادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار