مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی:

‌افزایش روحیه جست‌وجوگری و آشکاری پیشرفت‌های انقلاب اسلامی‌‌ از اهداف پویش مهر ریاست‌جمهوری است

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی اهداف برگزاری پویش مهر را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۳۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
‌افزایش روحیه جست‌وجوگری و آشکاری پیشرفت‌های انقلاب اسلامی‌‌ از اهداف پویش مهر ریاست‌جمهوری است

به گزارش روابط عمومی ‌معاونت پرورشی و فرهنگی، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین پورثانی در جلسه بررسی و هماهنگی پرسش مهر ریاست‌جمهوری گفت: تاکنون بیست‌و‌سه دوره از پرسش مهر ریاست‌جمهوری در نظام آموزش و پرورش برگزار شده است و اول مهر امسال توسط ریاست‌جمهوری، پرسش مهر امسال با ابتکار تغییر پرسش به پویش اعلام شد.

وی افزود: پویش یک کار اجتماعی و بهم پیوسته در سطح جامعه است که امسال سوال پرسش مهر در قالب پویشی از سوی رییس جمهور تحت عنوان پیشرفت ایران مطرح شده است.

پورثانی اشاره کرد: شیوه‌نامه‌ای برای امسال تهیه و تنظیم شده است که براساس آن برنامه اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی به اهداف پرسش مهر اشاره و موارد را در قالب افزایش روحیه جستجوگری و آشکاری پیشرفت‌های انقلاب اسلامی، ترویج امر آموزش و پرورش، افزایش روحیه نشاط و شادابی بین دانش‌آموزان، ایجاد روحیه تعامل و گسترش فعالیت‌های گروهی، معرفی الگوهای پیشرفت بین دانش‌آموزان، افزایش خلاقیت و استعدادهای دانش‌آموزان عنوان کرد.

وی گفت: قالب‌های پرسش مهر پیرامون هنرهای نمایشی شامل فیلم کوتاه و مستند برای دوره متوسطه، رسانه و فضای مجازی شامل ویدیو کست و پادکست، هنرهای تجسمی شامل پوستر، موشن و عکاسی، هنرهای ادبی شامل داستان و شعر و هنرهای آوایی شامل سرود همگانی خواهد بود.

پورثانی محوریت تولید آثار را در قالب آثار مستند، بازدیدهای میدانی، پرسش از پدر و مادرها و تحقیقات محلی عنوان کرد.

وی همچنین به اقدامات میدانی این رویداد نیز اشاره و اظهار کرد: نمایش صحنه‌ای و روایت‌گری دانش‌آموزان از آثار تولید خود در سطح شهر، شورای دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا از جمله اقدامات به شمار می‌آید که البته پیوست‌های رسانه‌ای این رویداد نیز اهمیت بالایی دارد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت اولیا در پویش مهر امسال، اعلام کرد سال گذشته حدود ۳۰ هزار اولیا در پرسش مهر شرکت موثر داشتند.

پورثانی با اشاره به بزرگترین رویداد فرهنگی امسال گفت: این رویداد با عنوان جشنواره فرهنگی هنری امید فردا با مشارکت ۴ میلیون دانش آموز برگزار و مراسم اختتامیه این مراسم با حضور ۱۵۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر برپا شد.

وی اضافه کرد: تدریس دانش‌آموزان برگزیده در کانون‌های فرهنگی هنری، فروش آثار این دانش‌آموزان، آماده شدن آنان برای ورود به بازار کار از جمله امتیازات درنظر گرفته شده برای دانش‌آموزان است. همچنین این افراد برای ورود به دانشگاه فرهنگیان دارای امتیاز ویژه می‌شوند لذا می‌توان برای دانش‌آموزان برگزیده پرسش مهر نیز این موارد را درنظر گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار