د‌رخواست مدیرکل فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش از ناشران‌

پورثانی: دانش‌آموزان به محتوای خوب فرهنگی و هنری نیازمند هستند

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نیازمندی دانش‌آموزان به محتوای خوب فرهنگی و هنری در حوزه کتاب درخواست کرد دغدغه‌‌مندان و ناشران به میدان بیایند.

کد مطلب: ۱۴۲۹۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
د‌رخواست مدیرکل فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش از ناشران‌

به گزارش روابط عمومی ‌معاونت پرورشی و فرهنگی، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در یک گفت‌وگوی رادیویی در مورد جشنواره دانایی و توانایی دانش‌آموزان کشور بیان کرد: یکی از نکاتی که در سند تحول بنیادین آمده ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه بین دانش‌آموزان است و در همین راستا این جشنواره ۵ سال است که برگزار شده و امسال نیز ششمین دوره آن به پایان رسید.

وی ادامه داد: کتاب‌های این جشنواره توسط یک هیات انتخاب کتاب تایید شده و در اختیار دانش‌آموزان دوم ابتدایی تا دوازدهم قرار می‌گیرد. مسابقات در مقطع ابتدایی در سطح استان و در مقطع متوسطه اول و دوم این مسابقات در سطح ملی برگزار می‌شود. سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در این جشنواره شرکت کردند و حدودا یک میلیون کتاب غیر درسی توسط آن‌ها مطالعه شد.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مرحله پایانی جشنواره در شهرکرد در حال برگزاری است خاطرنشان کرد: مرحله دختران روز یکشنبه به پایان رسید و اختتامیه مرحله پسران نیز امروز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

پورثانی ‌یادآور شد: مرحله اول مسابقه در آموزشگاه، سپس در منطقه و در نهایت وارد منطقه استانی شده و از هر پایه نفر برتر استان وارد مرحله کشوری می‌شود.

وی ‌با اشاره به نیازمندی دانش‌آموزان به محتوای خوب فرهنگی و هنری در حوزه کتاب درخواست کرد دغدغه‌‌مندان و ناشران به میدان آمده تا جشنواره توسعه یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار