مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش دراستان چهارمحال و بختیاری:

شرکت‌ بیش از ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در برنامه‌های کتابخوانی آموزش و پرورش‌

‌شهرکرد (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری ، اردوها و فضا‌ی پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شرکت فعالانه بیش از ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در برنامه‌های کتابخوانی آموزش و پرورش در سطح کشور گفت‌ این مسئله نشان می‌دهد دانش‌آموز کتابخوان در سطح کشور زیاد داریم ولی محتوا کم است.

کد مطلب: ۱۴۲۹۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
شرکت‌ بیش از ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در برنامه‌های کتابخوانی آموزش و پرورش‌

حجت‌الاسلام محمد‌حسین پورثانی در نشست با روسای فرهنگی و هنری ادارات کل آموزش و پرورش کشور، اظهار داشت: یکی از نکات مهمی که در تربیت دانش‌آموزان باید به آن توجه کرد حساس‌بودن به محیط پیرامون خود است، اینکه دانش‌آموزان استکبارستیز، ظلم‌ستیز و یاور مظلومان باشند، این مسئله محقق نمی‌شود مگر آنکه در برنامه‌های مختلف به این اهداف توجه جدی شود.

وی با تشکر از مهمان‌نوازی و میزبانی خوب استان چهارمحال و بختیاری، به اهداف جشنواره دانایی و توانایی دانش‌آموزان سراسر کشور اشاره ‌و عنوان کرد: افزایش سرانه مطالعه دانش‌آموزان و تغییر سبد مطالعه دانش‌آموزان، از جمله اهداف این جشنواره هستند، همچنین ۷۰۰ هزار کتاب در جشنواره دانایی و توانایی کشور به فروش رفته است.

پورثانی با اشاره به شرکت فعالانه بیش از ۶۰۰ هزار دانش آموز در برنامه‌های کتابخوانی آموزش و پرورش، مطرح کرد: این جشنواره به ما ثابت می‌کند که دانش‌آموز کتاب‌خوان در کشور زیاد داریم اما محتوا برای آن‌ها کم است. بر اساس بررسی‌های انجام شده، به میزانی که دانش‌آموزان به سمت مطالعه کتاب می‌روند از آسیب‌های پرخطر آنان کاهش می‌یابد اما در برخی موارد به دلیل مطالعه کتاب‌های زرد و اشتباه، وقتی که مطالعه افزایش می‌یابد، آسیب‌های پرخطر نیز افزایش پیدا می‌کند، این اتفاق به دلیل این است که محتوا کم است.

مدیرکل فرهنگی هنری و اردوهای وزارت آموزش و پرورش، مطرح کرد: پیام جشنواره دانایی و توانایی دانش‌آموزان می‌تواند این نکته باشد که دانش‌آموزان نیاز به محتوا و محتواسازی دارند، دستگاه‌های فرهنگی کشور باید در کنار آموزش و پرورش، پای این کار بیایند.

وی با اشاره به پیوند فضای رسمی و درس رسمی با مطالعه، گفت: بنابر فرموده مقام معظم رهبری اگر این اتفاق بیفتد یک انقلاب عظیمی در حوزه مطالعه در کشور رخ می‌دهد. باید میان مطالعه درس رسمی و مطالعه غیر رسمی پیوند ایجاد شود. در پایشی که میان ۱۱۵ هزار دانش آموز در سطح کشور انجام شد، بالای ۵۰ درصد دانش‌آموزان قهرمان ملی کشور را «شهید حاج قاسم سلیمانی» اعلام کردند.

بخشنامه جشنواره دانایی و توانایی سال آینده تا دو هفته دیگر ابلاغ خواهد شد‌

پورثانی بیان داشت: لازم است دانش آموزان کتابخوان به سمت نویسندگی و خلق اثر بروند، جشنواره دانایی و توانایی باید این چنین خروجی را داشته باشد. سیاست وزارت آموزش و پرورش قطعا تقویت جشنواره دانایی و توانایی و اصلاح و رفع مشکلات آن است. بخشنامه جشنواره دانایی و توانایی سال آینده تا دو هفته دیگر ابلاغ خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: اجتماع فرزندان حاج قاسم سلیمانی با شرکت ۶۰۰۰ دانش آموز از سراسر کشور در کرمان برگزار می‌شود. همچنین این اجتماع فرزندان حاج قاسم در سراسر کشور در ۷۲۰ نقطه پیش‌بینی شده که برگزار شود. همچنین برگزاری پویش عموقاسم و همخوانی سرود نسل آرمانی در سطح کشور از دیگر برنامه‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار