‌تشکیل ستاد اعتکاف دانش‌آموزی در آموزش و پرورش

پورثانی: اعتکاف دانش آموزی یک حرکت تربیتی است

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی اعتکاف دانش‌آموزی را یک حرکت تربیتی دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۵۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
‌تشکیل ستاد اعتکاف دانش‌آموزی در آموزش و پرورش

به گزارش روابط عمومی ‌معاونت پرورشی و فرهنگی، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی در جلسه هماهنگی برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی گفت: باید تلاش کنیم اعتکاف دانش‌آموزی به‌عنوان یک حرکت تربیتی قلمداد شود و دانش‌آموزان از این برنامه تربیتی به نحو احسن استفاده کنند.

وی افزود: از جمله نهادهای برگزار‌کننده اعتکاف دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی و بسیج مستضعفین هستند که پای کار آمدند. موضوع اعتکاف فرصت مغتنمی است که باید هیات‌های مذهبی، مساجد، تشکل‌های دانش‌آموزی و مدارس از این ظرفیت تربیتی استفاده کنند.

پورثانی با بیان اینکه مدارسی که اعتکاف را به‌عنوان نقطه تربیتی و محور‌شدن در فعالیت‌های مدرسه‌ قرار می‌دهند، تشویق می‌شوند درباره برگزاری برنامه‌های آموزشی در اعتکاف گفت: با مصوبه شورای مدرسه، این امر عملی می‌شود زیرا در این صورت در مدرسه یک اردوی تربیتی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در جریان اعتکاف، آموزش و پرورش امسال به‌طور جدی ورود کرده است. همچنین ستاد اعتکاف دانش‌آموزی داریم و جریان اعتکاف به‌عنوان یک جریان بسیار ویژه و پرتسری اجرا می‌شود، از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌شود که اعتکاف دانش‌آموزی به‌عنوان یک پایه محکم بنا و هر ساله برگزار شود.

پورثانی همچنین در پایان بر استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی، جریان‌های انقلابی و جهادی برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها پیرامون برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی امسال تاکید کرد.

حجت الاسلام حمید نیکزاد مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز در ادامه این جلسه گفت: بحث اعتکاف دانش‌آموزی در آموزش و پرورش مورد بحث و برنامه‌ریزی است و این موضوع در معاونت پرورشی و فرهنگی دنبال می‌شود. برای برگزاری اعتکاف باید ظرفیت‌ها را مورد توجه قرار دهیم مانند تعداد مساجد، ستاد اعتکاف و ... .

وی در ادامه ضمن بیان نکاتی پیرامون نحوه برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی بر برگزاری هرچه بهتر این امر تاکید کرد.

حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان نیز در این جلسه گفت: فرصت اعتکاف دانش‌آموزی باید از فضای عمومی اعتکاف پررنگ‌تر و این موضوع باید متناسب با فضای حضور نوجوانان باشد.

وی ادامه داد: در اتحادیه ارتباطی را بین موضوع اعتکاف و دهه فجر برقرار می‌کنیم و با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های لازم این مهم را مورد توجه قرار خواهیم داد.

‌در این جلسه هر یک از اعضا از نهادها و دستگاه‌های مختلف، به بیان نکاتی درباره بحث اعتکاف دانش‌آموزی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار