مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی:

سرانه فضای آموزشی خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری است

بیرجند (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت‌ سرانه فضای آموزشی استاندارد به ازای هر دانش‌آموز در خراسان جنوبی ۶.۵ مترمربع است که نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

کد مطلب: ۱۴۲۷۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
سرانه فضای آموزشی خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری است

حامد رخسارپور سرانه فضای آموزشی استان را ۶.۵ مترمربع به ازای هر دانش آموز اعلام کرد و گفت: سرانه متوسط فضای آموزشی در کشور ۵ ونیم مترمربع است که خراسان جنوبی یک مترمربع سرانه بیشتری دارد ولی بصورت نقطه ای در استان مشکلاتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۱۰ پروژه آموزشی در شهرستان طبس در حال احداث است، ادامه داد: احداث مجتمع آموزشی با رویکرد معماری ایرانی اسلامی و محله‌محور هم در مساحت ۲۰ هزار مترمربع در طبس پیش‌پینی شده که مشاور در حال طراحی پروژه است به‌زودی با حمایت های سازمان نوسازی عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

رخسارپور عنوان کرد: اتمام پروژه های نیمه تمام آموزشی و رعایت عدالت آموزشی و توجه بیشتر به مناطقی که سرانه آموزشی پایین‌تری دارند، از رویکردهای سازمان نوسازی مدارس استان است تا سرانه آموزشی خراسان جنوبی به ۸.۵ درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱۰ طرح در حال اجراء در خراسان جنوبی داریم که طی دو سال آینده تکمیل خواهند شد گفت: ۵۶ پروژه با ۱۵۶ کلاس درس با ۱۷ هزار و ۷۰۰ متر مربع طی مهرماه در خراسان جنوبی به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه امسال آخرین مدرسه دو شیفت طبس به تک شیفت تبدیل شد، افزود: امیدواریم در کل استان خراسان جنوبی مدرسه دو شیفت نداشته باشیم و با احداث فضاهای آموزشی این مدارس به تک شیفت تبدیل شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار