معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرز:

مساجد و پایگاه‌های بسیج، کانون‌های اصلی ترویج و تبلیغ سوادآموزی هستند

کرج (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت مساجد و پایگاه‌های بسیج در کنار مدارس، کانون‌های اصلی ترویج و تبلیغ سوادآموزی هستند.

کد مطلب: ۱۴۱۲۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
مساجد و پایگاه‌های بسیج، کانون‌های اصلی ترویج و تبلیغ سوادآموزی هستند

رویا عسگرپور معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در نشست توسعه همکاری های مشترک معاونت سوادآموزی و ستاد امور رسیدگی به مساجد استان، ضمن قدردانی از زحمات ائمه جماعات مساجد در تشویق افراد کم سواد و بی سواد به حضور در کلاس های سوادآموزی عنوان کرد: مساجد و پایگاه های بسیج در کنار مدارس، کانون های اصلی ترویج و تبلیغ سوادآموزی هستند و توسعه همکاری ائمه جماعات در خطبه ها، منابر، مجالس و دغدغه‌مندی نیروهای فعال مساجد منجر به حرکت به سمت ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های مناسب مساجد و حسینیه ها در پیشبرد اهداف سوادآموزی تصریح کرد: از مساجد می توان به عنوان پایگاه سوادآموزی بهره برد و ائمه جماعات، کانون های فرهنگی و پایگاه بسیج مساجد نقش موثری در تبلیغ و ترویج سوادآموزی، اطلاع رسانی و شناسایی، جذب و نگهداشت سوادآموزان دارند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی کمالی دهقان، رئیس ستاد امور مساجد استان البرز گفت: امور مساجد به منظور توسعه تعاملات و ارتقا معرفت دینی در جامعه، امر سوادآموزی که مورد تاکید دین ماست را با جدیت پیگیری می کند.

وی افزود: رفع بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه و همچنین ریشه‌کنی بی‌سوادی با استفاده از ظرفیت‌های مساجد و کانون های فرهنگی امکان پذیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار