امام جمعه استان البرز:

مردمی بودن و جهادی عمل کردن دلیل موفقیت سازمان نهضت سوادآموزی است

کرج (پانا) - امام جمعه البرز عنوان کرد مردمی بودن و جهادی عمل کردن دلیل موفقیت سازمان نهضت سوادآموزی است.

کد مطلب: ۱۴۳۴۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
مردمی بودن و جهادی عمل کردن دلیل موفقیت سازمان نهضت سوادآموزی است

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش و مجموعه نهضت سوادآموزی که به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل نهضت سوادآموزی انجام شد، نهضت سوادآموزی را حاصل نگاه تعالی جویانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی دانست و گفت: با استفاده از ظرفیت های شورای فرهنگی استان و همچنین ارائه خدمات اجتماعی برای تشویق افراد محروم از سواد برای توسعه سوادآموزی و ریشه کنی بی‌سوادی در البرز بایستی گام برداریم.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی ۴۷ درصد از جمعیت ۳۵ میلیونی کشور باسواد بودند تصریح کرد: رشد باسوادی کشور به برکت فرمان امام خمینی(ره) و تبعیت مردم از رهبر باعث شد تاکنون شاهد رشد 2/5 برابری نسبت به میانگین جهانی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مردمی بودن و جهادی عمل کردن را دلیل موفقیت سازمان نهضت سوادآموزی دانست و تاکید کرد: مبارزه با بی‌سوادی در رژیم شاهنشاهی با عناوین مختلفی عنوان و مطرح شد، اما هیچ کدام نتوانستند به موفقیت خاصی دست یابند، اما فرمان رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) بر پایه مردم صادر شد و از سوی دیگر اعتماد مردم به نظام اسلامی و امامین انقلاب باعث شد تا شاهد پیشرفت های خوبی هم در حوزه سوادآموزی و هم در حوزه های علمی و پژوهشی باشیم.

حسینی همدانی از زحمات همه فعالان این عرصه قدردانی کردند و گفت: بایستی به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در ابتدا کمتر از دو درصد بی سواد ساکن در استان شناسایی شوند و آموزش سواد پایه را ببینند و در ادامه تعاریف جدید سواد و توسعه و تعمیق آن مد نظر قرار گیرد.

در ادامه علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ضمن قدردانی از رهنمودهای آیت الله همدانی گفت: تبیین جایگاه علم و علم آموزی در جامعه امری ضروری است و با اقدامات فرهنگی و تبلیغی بایستی افراد بازمانده و محروم از سواد را برای خروج از جهل و نادانی ترغیب کنیم.

وی با اشاره به نیاز به حرکتی مردمی و جهادی برای ریشه کنی بی سوادی در استان تصریح کرد: ائمه جمعه و جماعات با توجه به جایگاهی که در جامعه دارند می‌توانند اثرات مثبتی در تشویق افراد محروم از سواد برای شرکت در دوره‌های سوادآموزی و همچنین بازگشت افراد بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه اظهار کرد: نرخ بالای باسوادی استان از یک سو و از سوی دیگر نرخ بالای مهاجرت در استان، شناسایی افراد محروم از سواد و ریشه کنی بی سوادی را با چالش مواجه کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز در پایان بیان کرد: گام دوم نهضت سوادآموزی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری طراحی شده و گام دانایی و حرکت مردمی شده است و امیدواریم با توسعه مشارکت تمامی دستگاه ها نتایج خوبی را شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار