مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان:

دانشمندان ایران اسلامی در همه عرصه‌ها تمدن‌ساز هستند

اصفهان(پانا) - دانشمندان ایران اسلامی در همه عرصه‌ها تمدن‌ساز هستند.

کد مطلب: ۱۴۰۸۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
دانشمندان ایران اسلامی در همه عرصه‌ها تمدن‌ساز هستند

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان، در مراسم اولین رویداد کشوری دانش‌آموزی هوش مصنوعی همزمان با پنجمین دوره اعطا جایزه مصطفی اظهار کرد: ۲۴هزار شهید اصفهانی تقدیم امنیت، اسلام و کشورمان شد که حدود ۶هزار نفر از آنها دانش‌آموز و ۳۵۰نفر از آنها معلم بودند؛ یاد می‌کنیم از شهید جواد اژه‌ای که همه تیزهوشان عزیز در کل کشور وام‌دار ایشان هستند و همچنین برادر ایشان شهید علی‌اکبر اژه‌ای که ایشان هم معلم بودند.

‌ وی گفت: یکی از مهمترین عناصر قدرت فرد، جامعه و تمدن علم است، کسی که در قله علمی قرار بگیرد قدرتمند است و هر جامعه‌ای که در گروه علمی مرتبه‌ای نداشته باشد و یا مرتبه پایینی داشته باشد قدرت ندارد هیچ، همه و همه چیز بر علیه او هستند.

‌ ابراهیمی ادامه داد: ایران اسلامی در تمدن ایرانی و تمدن اسلامی نقش‌آفرین بوده است؛ ابن خلدون یکی از اندیشمندان اسلامی غیر ایرانی می‌گویند:« دانشمندان و اندیشمندان اسلامی یا ایرانی‌اند یا اساتید آنان ایرانی هستند» افتخار می‌کنیم که در همه عرصه ها ما ایرانیان تمدن‌ساز بوده‌ایم.

‌ مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان یادآور شد: نکته مهم در خصوص علوم جدید است، ایران در علوم جدید پیشرفت هایی داشته، اما ایده‌آل ما و نگاه شما باید این باشد که ایران در همه جا اول باشد؛ جایگاه ایران در فناوری‌نانو، هوافضا، لیزر و در بسیاری از علوم طب و علوم‌های مختلف، جایگاه خوبی است ولیکن ما بخاطر داشتن شما انتظار بالاتری هم داریم.

‌ وی عنوان کرد: مطالبه رهبر انقلاب آن است که در هوش مصنوعی که یکی از وجوه قدرتمندی علمی هر کشور به حساب می‌آید و در آینده بیشتر به حساب خواهد آمد، جزو ۱۰کشور برتر باشیم و این تنها با توجه بنیادین و پایه‌ای به این مسئله محقق می‌شود.

‌ ابراهیمی اشاره کرد: ما در تابستان مدرسه تابستانه احداث کردیم که یکی از موضوعات مهم مدرسه تابستانه هوش مصنوعی بود، بسیاری از عزیزانی که در خدمت‌شان هستیم در همان مکتب درس آموخته‌اند؛ نیمی از دانش‌آموزانی که از مدرسه تابستانه استفاده کردند از دانش‌آموزان استعدادهای درخشان بودند و باقی از مدارس عادی دولتی.

‌ مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: عزیزان ما امسال در ۴موضوع هوش مصنوعی و صنعت، هوش مصنوعی و علوم‌پزشکی، هوش مصنوعی و شهر هوشمند، گرد هم آمدند و من پیشنهادی دادم که در حاشیه جایزه مصطفی اقدامی قرار دهیم که دانش‌آموزان محور باشند.

‌ وی ادامه داد: امروز افتخار می‌کنیم که اولین جشنواره و رویداد مهم هوش مصنوعی کشوری را در استان اصفهان که همه جا سرآمد بوده است به عنوان فتح باب برای توجه ویژه به هوش مصنوعی را شروع می‌کنیم؛ تاریخ اصفهان را که ورق بزنیم در اکثر علوم، صنعت، فناوری‌ها و سبک های مختلف سرآمد است و انشاالله برای بحث هوش مصنوعی هم بتواند پایگاه خوبی باشد.

دانش آموز خبرنگار : مهسا زین‌العابدینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار