پیام مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به مناسبت آغاز سال تحصیلی:

فرا‌رسیدن مهر،ماه مهربانی و سرآغاز دوستی‌ها و دوست داشتن‌های طولانی

بیرجند (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در پیام تبریک آغاز سال تحصیلی گفت مهر،ماه مهربانی، سرآغاز دوستی‌ها و دوست داشتن‌های طولانی، فرا می‌رسد.

کد مطلب: ۱۴۰۵۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
فرا‌رسیدن مهر،ماه مهربانی و سرآغاز دوستی‌ها و دوست داشتن‌های طولانی

در متن پیام سید علیرضا موسوی نژاد آمده است:

به نام خداوند جان و خرد

مردم شریف خراسان جنوبی، دانش آموزان عزیز و فرهنگیان ارجمند

با عرض سلام و ارادت

مهر، ماه مهربانی، سرآغاز دوستی‌ها و دوست داشتن‌های طولانی، فرا می رسد و با حضور پرشور و خاطره انگیز دانش آموزان در صحن و سرای مدرسه و با کلام روح بخش مربیان و معلمان در کلاس درس، زندگی به مدد آغاز دوباره تربیت انسان و شکوفایی گل‌های زندگی بر شاخسارهای پرطراوت علم و ایمان، جانی تازه می یابد. این اعجاز معلم است که چون پدرها و مادرها فرزندان خود را به مدرسه می‌سپارند؛ نگاه‌های نگران که همچون خطوطی پیوسته، کودکان و نوجوانان را تاحیاط مدرسه دنبال می‌کند؛ آرامش می گیرد. این اعتماد بی بدیل که با لحظه های شیرین آموختن و تپش های شورانگیز یادگرفتن همراه می شود؛ بزرگترین سرمایه نظام تربیت رسمی است و باید در همه حال برای پاسداشت و پاسداری از آن جهاد کرد و این رسالت خطیر از یک سو برعهده همه نهادهای سهیم و موثر و از دیگر سو متوجه آحاد فرهنگیان به ویژه در بخش‌های اداری و ستادی است.

سال تحصیلی۱۴۰۳- ۱۴۰۲ را در حالی آغاز می‌کنیم که در سایه استقرار دولت مردمی ایران قوی شاهد درخشش دانش آموزان عزیز و فرهنگیان ارجمند خراسان جنوبی در عرصه‌های گوناگون علمی، آموزشی، تربیتی هستیم. در یک سال گذشته بسیاری از برنامه‌ها و طرح‌های تحولی و قوانین مصوب که در طول یک دهه گذشته معطل تصمیم گیری مدیران مانده بود؛ در نظام تربیت رسمی کشور بزرگ و اسلامی‌مان ایران اجرایی شد.

اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان با گذشت حدود ۱۰ سال از ابلاغ آن، برگزاری رویداد های بزرگ تحولی همچون الفتا ،شناسایی مدارس پیشتاز تحول و در مسیر تحول و آموزش و تربیت ۱۰ هزار رهیار تحول، استخدام ده‌ها هزار نفر و ایجاد و اجرای کانون‌های ارزیابی برای نخستین بار در آموزش و پرورش کشور، توجه ویژه به مدارس شبانه روزی با افزایش چندین برابری سرانه‌ها، تولیدی شدن هنرستان‌ها و توسعه مهارت آموزی، اجرای چندین طرح با نام شهدا همچون طرح شهید سلیمانی که در آن ۲ هزار و صد فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای برای مدارس مناطق محروم ساخته‌شد؛ طرح شهید عجمیان که در آن ۲۰ هزار مدرسه شاداب سازی و آماده پذیرش دانش‌آموزان در مناطق محروم برای سال تحصیلی جدید شد؛ طرح شهید محمودوند که با هدف شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اجرا شد و همچنین طرح شهید همت با هدف آموزش مستمر معلمان ابتدایی مدارس دولتی و ده‌ها طرح و برنامه تحولی دیگر، گویای عزم و اراده دولت مردمی ایران قویست که قوت و قدرت جامعه را در قوت و قدرت مدرسه می‌بیند.

در تمام این برنامه‌های ملی و تحولی معلمان و دانش آموزان خراسان جنوبی همچون همیشه، فعال، افتخارآفرین و درخشان، مسئولیت خود را بر عهده گرفتند و به فضل الهی پیروز و سرفراز از عهده مسئولیت برآمدند. گرچه این راه طولانی و پرفراز و فرود همانگونه که رهبر معظم انقلاب(حفظه الله تعالی) فرمودند ما را در بسیاری از بخش‌ها به قله‌ها نزدیک کرده است اما «تحول یک کلمه است؛ لکن در پشت این وجود لفظی، در پشت این کلمه یک دنیا کار نهفته است» و تا تحقق کامل تحول بنیادین در آموزش و پرورش نوین ایران اسلامی که زیر بنای تحقق تمدن نوین و انسان ساز ایرانی اسلامی است؛ راهی طولانی باقیست.

تردیدی ندارم که که همکاران ارجمندم در آموزش و پرورش خراسان جنوبی با شناخت دقیق و درک عمیق از رسالت خود به بهترین نحو عمل خواهند نمود و با تلاش دانش آموزان عزیزمان، پرچم افتخار و اقتدار را برفراز قله‌های رفیع علم، اخلاق و فناوری به اهتزاز در خواهند آورد.

این جانب ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عزیز به ویژه معلمان و دانش آموان شهید و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس، آغاز سال تحصیلی و فرا رسیدن بهار تعلیم و تربیت را به آحاد مردم عزیز استان به ویژه همکاران ارجمندم در جای جای استان پهناور، انقلابی و ولایت مدار خراسان جنوبی و دانش آموزان عزیز و خانواده های محترم تبریک می‌گویم و از همراهی و همکاری همه عوامل سهیم و موثر در آموزش و پرورش به ویژه خیرین ارجمند، صمیمانه سپاسگزارم.

فردای روشن این سرزمین بزرگ و اسلامی مدیون و مرهون زنان و مردان مومن و فداکاریست که در راه تربیت انسان سر از پا نشناختند و خالصانه و عاشقانه دل به خدمت سپردند و پیروز و سرفراز از عهده مسئولیت برآمدند. مبارکتان باد که در این راه گام نهادید و دم می زنید و برپا ایستاده‌اید.

سید علیرضا موسوی نژاد

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار