خودجوش بودن از مهمترین خصوصیات گروه‌های جهادی است

بیرجند (پانا)- استاندار خراسان جنوبی گفت خودجوش بودن، انقلابی و مردمی بودن از مهمترین خصوصیات گروه‌های جهادی است که باید مراقبت شود تا از بین نرود.

کد مطلب: ۱۴۰۵۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
خودجوش بودن از مهمترین خصوصیات گروه‌های جهادی است

جواد قناعت در نشست صمیمی با مسئولان قرارگاه و شوراهای جهادی استان افزود: هماهنگی و تعاملات باعث از بین رفتن موانع می‌شود که در این زمینه لازم است دستگاه های اجرایی به گروه‌های جهادی کمک کنند.البته پشتیبانی گروه‌های جهادی تخصصی خارج از استان فقط با هماهنگی استانداری و بسیج سازندگی خواهد بود.

وی با بیان اینکه نابودی نظام مهمترین هدف صدام در جنگ تحمیلی هشت سال علیه ایران بود تصریح کرد: قدرت های بزرگ دنیا با مهندسی رزمی، بمب‌های شیمیایی و اشکال متفاوت صدام را همراهی کردند اما در براندازی نظام موفق نشدند.

قناعت ادامه داد: مهمترین دستاورد دفاع مقدس این بود که ملت ایران توانایی های خود را شناخت و کشف کرد. امنیتی که اکنون از آن برخوردار هستیم هم دستاورد دیگر دفاع مقدس بوده زیرا توانمندی های نظامی، کشور را از تهاجم‌های احتمالی ایمن کرده است.

انتقال نرم پیام انقلاب

وی گفت : یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس تبدیل جنگ به مکتب جهادی است زیرا بسیج خودجوش در جبهه‌ها حضور پیدا کرد که ناشی از آرمان‌خواهی رزمندگان و باید حفظ شود.

استاندار افزود : مرزهای فکری و معرفتی انقلاب اسلامی هم گسترش یافته است و در منطقه دخالتی نداریم اما با حضور معنوی خود پیام انقلاب را به شکل نرم منتقل می‌کنیم.

وی افزود: در تمام جنگ های متداول دنیا حضور در جبهه اجباری است اما در هشت سال دفاع مقدس ایران چنین مسئله‌ای مطرح نبود بلکه همه گوش به فرمان امام خمینی(ره) از همه صنوف و اقشار با آرمان‌خواهی و معنویت و داوطلبانه به جنگ رفتند. حال نیز انتظار است نیروهای جهادی آرمان‌خواهی خود را حفظ کنند و وابسته به دولت نباشند.

شروع طرح توسعه نهبندان

وی یادآور شد: طرح توسعه نهبندان در دولت سیزدهم پنج هزار میلیارد تومان اعتبار گرفته و به نوعی شروع طرح از این دولت بوده است.

وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذاری یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در سفر به نهبندان بوده است افزود:ورود سرمایه‌گذار نیازمند تامین زیرساخت‌هایی است که در این زمینه هم از ابتدای دولت سیزدهم اقدامات شاخصی انجام شده است.

قناعت با بیان اینکه خام فروشی مهمترین مشکل در استان است که باید به ورود به بحث فرآوردی در صدد حل آن برآییم، یادآور شد: البته شروع کار در دولت سیزدهم را شاهد هستیم که نسبت به گذشته اقدامات خوبی است اما در مقایسه با استان‌های دیگر هنوز عقب ماندگی وجود دارد.
وی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های مردم زیرکوه نبود بیمارستان در این شهرستان بود که در دولت سیزدهم پروژه‌ تعریف و اعتبار گرفت و اکنون حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دولت سیزدهم و نهضت اسفالت

استاندار خراسان جنوبی گفت: نهضت آسفالت در دولت سیزدهم نیز از اقدامات شاخصی است که قابل قیاس با دولت های قبل نیست اما نباید به این حد بسنده کنیم و اهداف بالاتری تعریف شود.

وی به اقدامات دولت سیزدهم در تامین مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر اشاره کرد و افزود: بیشتر مسکن حمایتی در حاشیه شهرها احداث می‌شود اما نهضت ملی مسکن برای مرکز استان بهترین نقطه شهر آنهم سایت زعفرانیه انتخاب شده است که پیش‌بینی می شود و ۹۰۰ واحد را تا دهه فجر امسال بتوانیم به افتتاح برسانیم.

قناعت با اشاره به اینکه هزار و ۸۵۰ هکتار در یک سال و نیم اخیر به محدوده شهری اضافه شد که برای ساخت مسکن نهضت ملی مورد استفاده قرار می گیرد گفت: موضوع راه آهن هم با عنایت و اشرافیت مقام معظم رهبری به صورت جدی وارد فاز عملیاتی شده که اتفاق بزرگی برای استان محسوب می شود. در خصوص انتقال آب نیز اقدامات خوبی انجام شده که هماهنگی برای برگزاری تور رسانه‌ای انجام خواهد شد تا برای مردم گزارش آن منعکس شود.

استاندار خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: این دستاوردها باید در راستای جهاد تبیین برای مردم بازگو شود تا شاهد امیدآفرینی باشیم.

ساماندهی 2 هزار گروه جهادی

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی هم گفت: هم اکنون در استان بیش از ۲ هزار گروه جهادی ساماندهی شده‌اند که به شکل تخصصی به مناطق محروم اعزام می شوند.

مهدی هنری افزود: پویش کتابخوانی به منظور بازخوانی کتاب دوباره فردوس در استان راه اندازی شده تا دستاوردهای گروه های جهادی برای مردم تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه گروه های تخصصی در دستگاه های اجرایی راه‌اندازی می شود، ادامه داد : ظرفیت‌ها در حوزه جهادی احصا شده و در آینده به بررسی آن خواهیم پرداخت.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی یادآور شد: مهرماه امسال همایش سالانه شکوه هجرت همزمان با اختتامیه ملی جهادگران برگزار می شود که تجلیل از جهادگران نمونه بخشی از این همایش خواهد بود.

وی بر تعیین رابط دستگاه‌های اجرایی و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه بین گروه های جهادی تاکید کرد و گفت: ساماندهی گروه‌های جهادی با محوریت مساجد متناسب با نیازها انجام لذا قرارگاه‌های عملیات جهادی سال گذشته تشکیل شده و در شهرستان‌ها هم قرارگاه‌های محلی، منطقه‌ای و پهنه‌ای را شکل داده‌ایم.

حضور رئیس مجمع جهادگران استان در شورای اداری، اختصاص مکانی در خور شان قرارگاه‌های جهادی، تامین یک سوله در مرکز استان، کمک به موضوع حمل و نقل گروه‌های جهادی، فعال شدن ستاد پشتیبانی گروه‌های جهادی در فرمانداری‌ها، تامین تجهیزات تخصصی برای گروه‌های جهادی در مواقع بحران، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، پای کار بودن ادارات برای کمک به محرومان و تخصیص اعتبارات سند توسعه نهبندان از موضوعات مطرح شده توسط جهادگران در این دیدار صمیمی بود که حدود سه ساعت به طول کشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار