مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان:

مدارس غیردولتی در جهت افزایش کیفیت فعالیت‌های پرورشی قدم بردارند

گلستان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان عنوان کرد از موسسان مدارس غیردولتی انتظار می‌رود که بیش از پیش در جهت افزایش کیفیت فعالیت‌های پرورشی و توجه به ساحت تربیتی دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

کد مطلب: ۱۴۰۴۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
مدارس غیردولتی در جهت افزایش کیفیت فعالیت‌های پرورشی قدم بردارند

گردهمایی بزرگ مدیران مدارس غیردولتی سراسر استان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد.

در این گردهمایی که با حضور پرشور مدیران مدارس غیردولتی برگزار شد، سیدرضا نظری، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان از زحمات مدیران و موسسان و مدارس غیردولتی تشکر و قدردانی کرد و گفت: به هیچ عنوان تفاوتی بین مدارس دولتی و غیردولتی قائل نیستیم، مدارس غیردولتی برای کیفیت فعالیت‌های خود تلاش زیادی می‌کنند و همه اولیای دانش آموزان بر این موضوع واقف هستند که کیفیت آموزش در این مدارس مطلوب است، اما به هیچ عنوان نمی‌پذیریم که بُعد تربیتی و پرورشی در برخی از این مدارس نمود کمی داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان اضافه کرد: در ماه رمضان امسال، محفل بزرگ انس با قرآن برای دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول ویژه غیردولتی در حسینیه معظَم ثارالله گرگان برگزار شد که شکوه مدارس غیردولتی را در انجام امور پرورشی به خوبی نمایان کرد، بنابراین ما از تمامی مدیران و موسسان مدارس غیردولتی انتظار داریم که بیش از پیش در جهت افزایش کیفیت فعالیت‌های پرورشی و توجه به ساحت تربیتی دانش آموزان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

موسی کابلی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان نیز در این جلسه ضمن تبریک ایام ربیع الاول گفت: شیوه آموزش در مدارس به حدی قابل توجه است که نیازی به تاکید بر آن نیست و بیشترین توجه باید در حوزه عملکردی فعالیت‌های پرورشی در مدارس باشد.

این مقام مسئول دوره دوم متوسطه را برای دانش آموزان دوره‌ای حساس عنوان کرد و گفت: در این دوره به دلایل بلوغ جسمی و جنسی، دانش آموزان ممکن است دچار خطاهایی بشوند، بنابراین ما باید از تمامی ظرفیت‌های مشاوران و مربیان پرورشی استفاده کرده تا این دانش آموزان را به مسیرهای درست و سازنده هدایت کنیم.

علی حسنی، رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش ضمن تشکر از حضور همه موسسان و مدیران گفت: تاکنون جلسات زیادی با دانش آموزان، مدیران و موسسان مدارس غیردولتی و نیز موسسان مراکز غیردولتی داشته‌ایم و سعی خود را معطوف به این کرده ایم که مشکلات را از دامن مدارس غیردولتی و نیز مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی بزداییم.

این مقام مسئول اضافه کرد: رویکردهای تربیتی از سیاست‌های کلان این اداره است که ما تلاش می‌کنیم به نحو احسن فعالیت‌های پرورشی در این مدارس نمود ویژه‌ای داشته باشند.

حسنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: معلمان در مدارس غیردولتی نباید نادیده گرفته شوند، زیرا تلاش و زحمات این عزیزان است که کیفیت فعالیت‌های آموزشی را در این مدارس ارتقا می‌دهد و از طرفی نباید نقش معاونین پرورشی و نیز مربیان دست کم گرفته شود، زیرا مسئولیت این عزیزان با همراهی مشاوران خبره در این مدارس به اندازه تمامی معلمان سنگین، خطیر و حساس است.

گفتنی است در این جلسه موضوعات اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، جنگ شناختی، جنگ ترکیبی، مسائل مربوط به نقش آفرینی موثر و معلم و ... با حضور حجت الاسلام و المسلمین ترابی امام جمعه شهرستان گنبد کاووس و استاد برجسته دانشگاه بحث و بررسی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار