معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

تولید بسته‌های آموزشی با هدف مدیریت زمان در برنامه درسی کلاس‌های چندپایه

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تولید بسته‌های آموزشی با هدف مدیریت زمان در برنامه درسی کلاس‌های چندپایه خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۳۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تولید بسته‌های آموزشی با هدف مدیریت زمان در برنامه درسی کلاس‌های چندپایه

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش؛ اعضای کارگروه علمی طراحی سناریوهای آموزشی کلاس‌های چندپایه در یک دوره کارگاهی سه‌روزه با هدف طراحی و ارائه مدل سناریوی آموزشی با رویکرد تلفیقی - ترکیبی و گروهی در دفتر معاونت آموزش ابتدایی حضور یافتند.

اعضای کارگروه در این جلسه سه‌روزه با هدف تولید بسته‌های آموزشی کلاس‌های چندپایه به بررسی محتوای درس علوم تجربی در هر 6 پایه پرداخته و این درس را در 4 حوزه یادگیری علوم زیستی، علوم زمین، علوم بهداشت و علوم فیزیک تقسیم کردند.

در ادامه، موضوعات علوم 6 پایه با مفاهیم مربوط به هر موضوع بر اساس این تقسیم‌بندی استخراج شده و مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت و بر اساس مفاهیم مشترک، چهارچوب سناریوی آموزشی طراحی شد.

گفتنی است این سناریوها طبق الگوهای تدریس نوین با رویکرد گروهی­ ­- تلفیقی و ترکیبی و ابزارهای آن به همراه راهنمای عمل در بسته‌ها تعبیه می‌شود.

انصاری‌مهر، دیبر کارگروه علمی و کارشناس کلاس‌های چندپایه در خصوص نحوه عملکرد و تولید بسته‌های آموزشی کلاس‌های چندپایه مطالبی و توضیحاتی را ارائه کرد.

معصومه نجفی پازوکی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در آخرین روز نشست ضمن تقدیر و تشکر از زحمات این کارگروه، مدیریت زمان در برنامه‌های درسی را از اهداف این طرح برشمرد و در خصوص رویکرد مهارت‌محور بودن آن تاکید کرد.

وی از اعضای کارگروه خواست تا در تهیه و تولید بسته‌های یادگیری برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در دو بخش جانوران و گیاهان، اهتمام ورزند تا این بسته‌ها پس از بازبینی و دریافت مجوز برای حدود ۲۵۰۰ کلاس 6 پایه توزیع شود.

نجفی در ادامه بر لزوم توانمندسازی آموزگاران و راهبران آموزشی به جهت استفاده از بسته‌های یادگیری چندپایه در قالب طرح شهید همت، تاکید کرد و همچنین ایجاد شبکه‌های مجازی در شاد را ضروری دانست و در این خصوص مطالبی را عنوان کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر مدیریت زمان در کلاس‌های چندپایه تصریح کرد: فرآیند اجرا و به نتیجه رسیدن پروژه تولید بسته‌های آموزشی در سال تحصیلی جاری بسیار حائز اهمیت است و به ثمر رسیدن این طرح در مدارس چندپایه به‌خصوص در کلاس‌های 6 پایه، موفقیت چشمگیری در کلاس‌های چندپایه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار