معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:

برنامه‌ریزان آموزشی توجه ویژه‌ای به ارتقای کیفیت آموزش داشته باشند

معلمان در طراحی آموزشی خود، حداقل سه زمان مطالعه کتاب داستان در هفته را داشته باشند

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر توجه ویژه‌ برنامه‌ریزان آموزشی به ارتقای کیفیت آموزش تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۴۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزان آموزشی توجه ویژه‌ای به ارتقای کیفیت آموزش داشته باشند

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش، صبح امروز گردهمایی معاونین آموزش ابتدایی مناطق سه استان تهران، البرز و شهرستان‌های تهران به شکل حضوری و سایر استان‌ها در بستر شاد در سالن همایش‌های معلم منطقه سه آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

معصومه نجفی پازوکی در سخنان خود درباره برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت، سه عنصر مهم فضای آموزشی، نیروی انسانی و منابع و محتوای آموزشی را از وظایف اصلی مدیران آموزشی برشمرد و گفت: اهتمام مدیران در رفع مشکلات می‌بایست براساس میزان اثربخشی آن مسئله در آینده دانش‌آموزان اولویت‌سنجی شود.

وی معاونت آموزش ابتدایی در همه مناطق کشور را به عنوان اتاق فکر راهبری آموزشی دانست و از معاونین خواست که ضمن اهتمام در رسیدگی به همه اجزای کار، توجه ویژه‌ای به ارتقای کیفیت آموزش داشته باشند.

نجفی اذعان کرد: امروز مهم‌ترین دغدغه برنامه‌ریزان آموزشی باید یافتن راه حل برای رسیدن به بهترین کیفیت آموزش و توجه به ارتقای همه انواع شایستگی در دانش‌آموزان باشد.

معاون وزیر توانمندسازی معلمان را در راس برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت آموزشی مورد تاکید قرار داد و گفت: سال گذشته در طرح شهید همت با هدف آموزش معلمان و ایجاد گفتمان مستمر آموزشی از طریق ایجاد ۱۲ هزار حلقه ده نفره این جریان‌سازی آغاز شده است که نیاز دارد در سال جدید تعداد بیشتری از معلمان عزیز تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.

نجفی پازوکی در بیان اولویت‌های مهم منابع و محتوای آموزشی ابتدا به اهمیت تجهیز کلاس‌ها به کتابخانه کلاسی اشاره کرد و گفت: معلمان در طراحی آموزشی خود، حداقل سه زمان مطالعه کتاب داستان در هفته را داشته باشند.

وی ضمن اشاره به نتایج آزمون‌های بین‌المللی سواد خواندن اظهار کرد: مطالعه کتاب‌های مناسب با سن و پایه تحصیلی دانش‌آموزان تاثیر بسزایی در ارتقای سواد خواندن کودک دارد و بالا بردن سرانه مطالعه در کودکان، زمینه‌ساز موفقیت‌های این عزیزان در آینده تحصیلی، اجتماعی و حتی خانوادگی آنان باشد.

نجفی پازوکی در ادامه گفت: معاونت آموزش ابتدایی در راستای ارتقای کیفیت محتوای آموزشی، بهبود روش تدریس معلمان و برداشتن گامی برای تغییر رویکرد معلمان کلاس اول، سال گذشته اقدام به تولید و توزیع بسته‌های خودآموز برای کلاس اولی‌ها کرد و بررسی اثربخشی این بسته‌ها بیانگر تاثیر مثبت آن در یادگیری کودکان به خصوص دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیری بود.

در پایان این گردهمایی در یک جمع صمیمانه با معاون وزیر تعدادی از معاونان به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار