اعلام ویژگی‌های ماهنامه آموزشی والدین از زبان معاون وزیر آموزش‌وپرورش

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در بیان اهمیت خواندن، گفت آموزش عمیق با ایجاد یک پایه شناختی جدی و قوی در ذهن کودک محقق می‌شودکه این مهم از طریق خواندن با مسیر درست شکل می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۴۰۵۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
اعلام ویژگی‌های ماهنامه آموزشی والدین از زبان معاون وزیر آموزش‌وپرورش

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش؛ معصومه نجفی پازکی در گفت‌وگوی رادیویی با برنامه «روزنه» رادیو گفت‌وگو در خصوص ماهنامه آموزشی ویژه والدین که امسال قرار است به صورت ماهانه برای والدین کلاس اولی آماده شده و در اختیار آنان قرار گیرد، توضیح داد.

نجفی با بیان اینکه والدین در راس هرم تربیت هستند، افزود: باید هم‌افزایی جدی‌تری بین والدین و معلم شکل بگیرد تا مسیر تربیت در ساحت‌های شش‌گانه به خوبی هموار شود. از این رو ماهنامه آموزشی برای والدین کلاس اولی‌ها برنامه‌ریزی و تدوین شده که همزمان با جشن شکوفه‌ها در بزرگترین گردهمایی والدین دانش‌آموزان کلاس اولی، اولین شماره از آن تقدیم این عزیزان خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: این ماهنامه آموزشی حاوی نکاتی مربوط به برنامه درسی دانش‌آموزان و نیز موضوعات مهم تربیتی است که در اولین شماره از آن به دلیل اهمیت درس فارسی کلاس اول به بحث زبان‌آموزی پرداخته شده و در ماه‌های آینده در مورد دروس دیگر هم مطالب ارزشمندی ارائه خواهد شد.

نجفی با تاکید بر اینکه کتاب خواندن به منظور زبان‌آموزی قواعد خاص خود را دارد از درج یک رمزینه (QR code) در اولین شماره ماهنامه خبر داد و گفت: والدین عزیز با اسکن کردن این رمزینه و دریافت فیلم آموزشی در گوشی همراه خود می‌توانند روش چگونه کتاب خواندن برای کودک پایه اول را بیاموزند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بیشترین سهم زبان‌آموزی در پایه اول ابتدایی، خواندن است. از این جهت درخواست جدی از والدین این است که نگاهشان به دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی را تغییر دهند و از کودک کلاس اولی، انتظار املای صحیح نداشته باشند.

وی افزود: آموزش عمیق با ایجاد یک پایه شناختی جدی و قوی در ذهن کودک محقق می‌شود که این مهم از طریق خواندن با مسیر درست شکل می‌گیرد. دانش‌آموز از طریق تجزیه و تحلیل و فهم می‌تواند در خواندن، لحن، روایتگری و صحبت کردن، تمرکز در شنیدن و در کنار همه این موارد مهم در املا موفق باشد.

نجفی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه والدین اول ابتدایی در طی سال تحصیلی پیش رو خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار