در دومین کنگره معلمان انقلاب اسلامی؛

زاکانی: در فرهنگ، تعلیم و تربیت پیشگاه تحول و تغییر است 

شکل‌گیری ارتباط میان شهرداری و آموزش و پرورش میتواند به الگویی برای کل کشور تبدیل شود

تهران (پانا) - شهردار تهران با تاکید بر اینکه در نگاه دینی و نظام اسلامی آنچه که اصالت دارد فرهنگ است، بیان کرد در هر مرحله‌ای اولویت قطعی فرهنگ است اما فوریت شاید اقتصاد باشد. امروز اقتصاد فوریت کشور ما است اما فرهنگ اصل اساسی است. در فرهنگ نیز تعلیم و تربیت پیشگاه تحول و تغییر است.

کد مطلب: ۱۳۹۵۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
زاکانی: در فرهنگ، تعلیم و تربیت پیشگاه تحول و تغییر است 

علیرضا زاکانی در دومین کنگره معلمان انقلاب اسلامی با بیان اینکه بیش از ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، اظهار کرد: شعارهای انقلاب به سرعت جهانی شد و مقاومت در مقابل بیگانگان همواره مورد عنایت و الگو برای ملت‌‌های دیگر قرار گرفته است.

وی افزود: امروز جهان در آستانه یک تغییر بزرگ است، شعارها و مقاومتی که از انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته است، امکانی را فراهم کرده تا بتوانیم اثرگذاری و تاثیر بسیار زیادی را در شکل‌گیری نظم نوین جهانی، منطقه‌ای و جهانی داشته باشیم. هرچند در این مسیر موانعی وجود دارد اما به راحتی می‌توانیم گوی سبقت را از رقبای خود بگیریم و علاوه بر شعارها و مقاومت مثال‌زدنی کشورمان، بتوانیم الگوهایی را برای پس از انقلاب‌هایی که در جوامع مختلف صورت می‌گیرد ارائه کنیم؛ اینجاست که آموزش و پرورش می‌تواند نقش ممتازی را ایفا سازد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه نظام اسلامی بدیل و جایگزینی را برای نظام‌های سلطه مطرح کرده است، گفت: در نظام اسلامی انسان بنده خدا و جانشین اوست، طبعیت در دست او امانت است، فرد دارای حقیقت و حرکت است، به سمت انسان کامل حرکت می‌کند، اما در جامعه رقیب ما اقتصاد پایه اصلی و اساسی است، حتی در بحث آموزش نیز مباحث اقتصادی حرف اول را در جامعه رقیب می‌زند.

زاکانی با تاکید بر اینکه در نگاه دینی و نظام اسلامی آنچه که اصالت دارد فرهنگ است، بیان کرد: در هر مرحله‌ای اولویت قطعی فرهنگ است اما فوریت شاید اقتصاد باشد. امروز اقتصاد فوریت کشور ما است اما فرهنگ اصل اساسی است. در فرهنگ نیز تعلیم و تربیت پیشگاه تحول و تغییر است، متاسفانه‌ در برهه‌ای از تاریخ ۴۴ ساله کشور دور بودن مسئولین از فرهنگ نظام اسلامی، آرمان‌های انقلاب و همچنین توصیه‌های حضرت امام (ره) به دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان یک فرصت نگاه نشد و بسیاری از امور مغفول ماند. چنین نگاهی آسیب‌زا بوده و تبعاتی نیز به همراه داشته است.

وی افزود: باید برای هرکاری برنامه داشت، بر اساس چارچوب‌ها، شرایط موجود و اقتضائات فعالیت‌ها را پیش برد تا اثرگذار بود. برای پیش‌برد فعالیت‌ها می‌توانیم از ظرفیت عظیم آموزش و پرورش استفاده خوبی کرد و نهایت بهره را نیز برد.

شهردار تهران یادآور شد: کسی که می‌تواند محور تمامی تحولات باشد انسان است، انسانی که شاکله اصلی او در مدارس شکل می‌گیرد.

زاکانی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ۴ برنامه تحولی در شهرداری تهران ابراز کرد: تحول در خود شهرداری و تبدیل آن به نهاد خدمت‌گذار اجتماعی، توجه به حوزه فناوری، علم و فکر در جهت سرعت بخشیدن برای رسیدن به اهداف شهر هوشمند، توجه به کالبد شهر و هدف‌گذاری راجع به سبک زندگی مردم با محوریت خود مردم و نخبگان اصلی‌ترین برنامه‌های تحولی شهرداری تهران است که نقش آموزش و پرورش در به ثمر رسیدن این برنامه‌ها بی‌بدیل است.

وی در‌ پایان خاطرنشان کرد: راه ارتباط و تعاملات بسیاری میان آموزش و پرورش و شهرداری تهران وجود دارد و این ارتباط می‌تواند منجر به شکل‌گیری الگویی درست برای کل کشور شود. امید است در این عرصه نیز موفق باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار