رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

افتتاحیه دوره‌های توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی کشور در تهران

تهران (پانا) - بنابر اعلام رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش دوره‌های توانمندسازی آموزشی و پرورشی معلمان و مربیان مدارس غیردولتی سراسر کشور در تهران برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۳۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
افتتاحیه دوره‌های توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی کشور در تهران

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده در نشست تخصصی کارگروه هماهنگی مراسم افتتاحیه اولین دوره توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی با اعلام این مطلب، گفت: تحول در برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی کشور برای اولین بار در قالب دوره‌های توانمندسازی معلمان و مربیان تدوین و برنامه‌ریزی شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر تلاش مضاعف مدارس و مراکز غیردولتی برای تحقق اهداف و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تصریح کرد: کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی و تربیتی در مدارس غیردولتی در گرو ارتقای توانمندی‌های علمی، پژوهشی، دانش فنی و تخصصی نیروی انسانی است تا تربیت نسل آینده به نحو مطلوبی انجام پذیرد و مسیر رشد علمی و تعالی اندیشه‌های ناب اسلامی و انقلابی دانش‌آموزان شکوفا شود.

احمد محمودزاده با تشریح روند اجرائی و کاربردی دوره‌های توانمندسازی معلمان و مربیان مدارس غیردولتی در قالب ۳۶۰ ساعت آموزش در ۶ دوره و بازه زمانی ۳ ساله، گفت: شرکت معلمان و مربیان در دوره‌های توانمندسازی و اخذ گواهی صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی از سوی آنان نقش موثری در تحول و پیشرفت برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدارس خواهد داشت.

او هماهنگی‌های سازنده آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و دانشگاه فرهنگیان را یادآور شد و افزود: وحدت و انسجام فکری و عملیاتی در توجه به آموزش و پرورش، اجرای سند تحول و توانمندسازی نیروی انسانی با رویکردهای آموزشی و تربیتی، تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت از مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و مورد اهتمام جدی وزارت آموزش و پرورش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نیک‌زاد مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز در این جلسه با اعلام امکانات و ظرفیت‌های آموزشی و تربیتی درحوزه‌های علمیه برای مشارکت عملیاتی در اجرای دوره توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی، گفت: ارتقای توانمندی معلمان و مربیان مدارس می‌تواند در تقویت بنیه علمی، اعتقادی و افزایش بینش دینی و بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان تاثیر بسزائی داشته باشد.

دبیر ستاد همکاری حوز‌ه‌های علمیه و آموزش و پرورش افزود: سرفصل‌های آموزشی و تربیتی دوره‌های توانمندسازی تعریف و تدوین شده است و برابر با زمان‌بندی در قالب برنامه‌های آموزشی به معلمان و مربیان مدارس غیردولتی ارائه خواهد شد.

اسماعیل اولی مدیر امور پردیس‌های فرهنگیان استان تهران نیز با برشمردن برنامه‌های آموزشی، پرورشی و تلاش همه‌جانبه این دانشگاه در مشارکت با آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده با افتتاح دوره‌های توانمندسازی معلمان، سایر گروه‌های آموزشی نیز در تهران مطابق زمان‌بندی به فعالیت کلاسی و برنامه‌های آموزشی و پرورشی خواهند پرداخت.

ایوب ابراهیمی معاون دانشگاه فرهنگیان تهران نیز با تشریح برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های اجرایی در جهت شروع فرآیند دوره‌های توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی، گفت: دانشگاه فرهنگیان با همه توان و ظرفیت‌های آموزشی و تربیتی خود برای اجرای دوره‌های توانمندسازی معلمان و مربیان مدارس غیردولتی ایفای نقش خواهد کرد.

امیر علیجانی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این نشست با اعلام آمادگی و میزبانی شهر تهران برای برگزاری آیین افتتاحیه کشوری دوره‌های توانمندسازی معلمان و مربیان مدارس غیردولتی، گفت: تمهیداتی اندیشیده شده تا آیین افتتاحیه کشوری اولین دوره توانمند‌سازی معلمان و مربیان مدارس غیردولتی با حضور فراگیران، شرکت‌کنندگان و برخی از مقامات و شخصیت‌های کشوری در تهران برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار