کسب رتبه اول تیمی مسابقات قرآن کریم توسط آذربایجان‌شرقی با ۵ رتبه برتر

تبریز (پانا) - اختتامیه سی امین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان وزارت جهادکشاورزی با معرفی و تجلیل از نفرات برتر و حضور مسئولان کشوری و استانی در تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۶۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه اول تیمی مسابقات قرآن کریم توسط آذربایجان‌شرقی با ۵ رتبه برتر

در این مسابقات در رشته قرائت تقلیدی، امیرعباس اعصاری از استان گیلان، سید حسین موسوی بصره از استان بوشهر و محمدمهدی نجاتی از استان سمنان به ترتیب اول تا سوم شدند. در رشته اذان مهدی عبیداوی از استان خوزستان، محمد کرمی یگانه از استان لرستان و محمد طهماسب نژاد از استان آذربایجان شرقی به ترتیب اول تا سوم شدند. در رشته قرائت ترتیل فاطمه زهرا دانشخواه از استان قزوین، نرگس آمری از استان زنجان و آمنه قسیمی از استان خراسان رضوی اول تا سوم شدند. در بخش برادران نیز در رشته قرائت ترتیل احمد شفائی از استان آذربایجان شرقی، حسین خلیلی از استان قزوین و محمد عبدالهی از استان خراسان جنوبی اول تا سوم شدند. در رشته قرائت تحقیق قاسم فتحی از استان فارس، اسماعیل مولایی از استان خوزستان و رسول وکیل ثانی از استان خراسان جنوبی به ترتیب اول تا سوم شدند.

در حفظ 5 جزء در بخش خواهران فاطمه دانشخواه از استان قزوین، مریم فرجی از استان اصفهان و فاطمه صفری نژاد از استان همدان رتبه اول تا سوم را کسب کردند. در حفظ 5 جزء در بخش برادران محمدصالح عبدی از استان خراسان رضوی، محمدصالح مبارکی از استان کردستان و محسن امینی زاده از استان خوزستان به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. در حفظ 10 جزء در بخش خواهران، زهرا میرزا علیپور از استان آذربایجان غربی، ملیحه حسینی از استان گلستان و فاطمه حاجیان از استان سمنان اول تا سوم شدند. در حفظ 10 جزء در بخش برادران امیرعلی بشیری از استان گیلان، محمد داور بان از استان همدان و مهدی شکوهی از استان آذربایجان غربی رتبه های اول تا سوم را کسب کردند. در رشته تفسیر در بخش خواهران محدثه گرامی نوقانی از استان خراسان جنوبی، ربابه ختایی از استان آذربایجان شرقی و زهرا برقی از استان آذربایجان شرقی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. در رشته تفسیر در بخش برادران نیز مهدی عبدالحسین زاده از استان یزد، رمضان علی دهقانی از استان مازندران و محمد برقی از استان آذربایجان شرقی به ترتیب اول تا سوم شدند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: مسابقات قرآنی به این مسابقه ختم نخواهد شد چون رویکرد وزارت جهادکشاورزی بعلت برنامه های فرهنگی تداوم خواهد شد همانگونه که در این 29 سال سابقه داشته است و همچنین مسابقات قرآنی ویژه روستاییان وعشایر تداوم خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی افزود: در طول سال مسابقات قرآنی ویژه همکاران و در ایام مبارک دهه فجر برای روستاییان و عشایر برگزار می‌شود که این امر مبارکی هست. در وزارت جهاد کشاورزی استقبالی که در بین همکاران دیده می‌شود قابل وصف است و حدود 10 هزار نفر در کل کشور ثبت نام کننده داشت که مرحله استانی و منطقه ای و سپس مسابقات کشوری اجرا شد.

وی هدف از این برگزاری این دوره از مسابقات را رفع کاستی ها برشمرد و اضافه کرد: برای روبه رشد بودن اینگونه مسابقات در بدنه وزارت جهادکشاورزی، نظرسنجی از طریق فرم‌های ارزیابی اوقاف تکمیل شد تا این نواقص روشن شده و برطرف شوند.

مسئول تیم داوری سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان وزارت جهادکشاورزی در تبریز نیز گفت: مسابقات قرآنی یک کار هنری است که با ذائقه مردم سروکار دارد. هنر تلاوت قرآن، صدای خوب، لحن خوب، اذان خوب و حفظ قرآن هم برای خود شخص و اطرافیان جذاب است لذا این مسابقاتی که برگزار می شود اگر بخواهیم تاثیرگزار باشد باید مسابقه قرآن در دستگاههای اجرایی سازمانها و وزارتخانه ها در واقع فینال یکسال کار قرآنی با برنامه باشد یعنی یکسال در فضای وزارتخانه برای پرسنل و خانواده ها کارهای آموزشی مختلفی را انجام دهیم و سپس از افرادی که در این یکسال بیشتر تلاش کرده، بهتر کار کرده اند تقدیر شود. این جنبه مسابقات معمولاً پررنگ تر از جنبه آموزشی است مسابقات در کنار کار آموزشی راندمان بالایی خواهد داشت.

مهدی قره شیخلو ادامه داد: در مسابقات قرآن رقابت وجود دارد ولی ارزش اصلی این است که با قرآن مانوس می شویم تا فضای قرآنی در سطح جامعه روز به روز بیشتر شود لذا این مقام و رتبه ها خیلی تفاوتی ندارد بلکه حضور در این برنامه ارزشمند است.

وی تصریح کرد: یادمان باشد زمانیکه در محضر الهی قرار می گیریم از هیچکدام از ما انسانها در مورد مد والضالین قمره و دستگاه نهاوند سوال نمی شود آنچه از ما انتظار می رود چه میزان فهم قرآنی داشتیم، چه میزان رفتار قرآنی داشتیم. همه وظیفه داریم هرچقدر که می توانیم با قرآن مانوس باشیم و هرچه از قرآن متوجه می شویم را در رفتار خود متجلی کنیم. باید از قرآن و ارتباط قرآن یک نتیجه عملی دیده شود این همه پیامبر عظیم الشان اسلام صفات مختلف دارد ولی هرچه که در قرآن از پپامبر ویژه یاد شده اخلاق پیغمبر است که در آیه ای از قران آمده است: «اگر شما آدم بداخلاق و سخت دل بودید مردم از گرد شما پراکنده می شدند » این اخلاق پیامبر باعث جذب مردم می شد. وقتی از همسر پیغمبر پرسیده می شود اخلاق پیامبر چگونه است می فرمایند اخلاق پیغمبر قرآنی بوده. بخاطر همین هرجا پیغمبر بوده مردم جمع می شدند.

وی اظهار کرد: شأن قرآن این هست که باید بهترینها در خدمت قرآن و اهل قرآن باشد ان شا الله در کشور ما هم فرهنگ سازی شود. هرچه ما از خیر دنیا و آخرت می خواهیم در قرآن است.

وی افزود: خداوند در قرآن خطاب به پیامبر می فرماید وَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ جَعَلْنَا بَيْنَكَ وَبَيْنَ الَّذِینَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ حِجَابًا مَسْتُورًا و ای پیامبر چون قرآن بخوانى میان تو و کسانى که به آخرت ایمان ندارند پرده‏ اى پوشیده قرار مى‏ دهیم.

رئیس اداره امور قرآنی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسم از روند برگزاری این مسابقات گزارشی ارائه نمود و ضمن تشکر از میزبانی استان آذربایجان شرقی از سی امین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، کسب رتبه اول تیمی این دوره از مسابقات توسط استان آذربایجان شرقی با ۵ رتبه برتر از ۵ رشته، را به رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و همه همکاران عزیز و شریف، تبریک عرض نمود و برای مجموع همکاران، خصوصا، شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات و خانواده های محترمشان توفیق تلاوت و عمل به قرآن کریم و خدمت به این کتاب شریف و اهل آن که اهل الله هستند را از خداوند منان مسئلت کرد.

مهدی نادی با بیان اینکه سبک زندگی مان را بایستی با آیات قرآن تغییر دهیم افزود: آشنایی با مفاهیم و تفاسیر قرآن و رسوخ دادن آن در زندگی بایستی راهبرد ما باشد و زندگی ما را با قرآن اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی یک وزارت وزین علمی است و بیش از 80 درصد از 80 هزار پرسنل وزارتخانه جهاد کشاورزی را مهندسین بالای لیسانس تشکیل داده اند، ادامه داد: هیچ وزراتخانه ای این تعداد نیروی باسواد ندارد. هر 80 هزار را ضربدر یک خانواده 4 نفره بکنید می شود 320 هزار نفر ، عشایر، کشاورزان و روستائیان را هم به آن بیفزایید ببینید چند نفر می شود بایستی همه این خانواده بزرگ را به سمت تفاسیر و بهره مندی از مفاهیم قرآنی سوق دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار