در مراسم تجلیل از برگزیدگان چهل و یکمین مسابقات قرآن، عترت و نماز ؛

مدیر آموزش و‌پرورش منطقه ۱۹ اقدام اخیر دشمنان در هتک حرمت به کلام خدا را محکوم کرد

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ در مراسم تجلیل از برگزیدگان چهل و یکمین مسابقات قرآن، عترت و نماز اقدام اخیر دشمنان کور دل در هتک حرمت به کلام خدا را محکوم کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۷۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و‌پرورش منطقه ۱۹  اقدام اخیر دشمنان در هتک حرمت به کلام خدا را محکوم کرد

حبیب الله قربانی مهر، در این مراسم ضمن تقدیر از حضور پرشور دانش آموزان منطقه در مسابقات قرآنی، اقدامات اخیر دشمنان و هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم را عملی مذبوحانه دانست و گفت: این اقدامات خصمانه دشمنان که هر چند وقت یکبار با هدف رنجش مسلمانان و سنجش حساسیت مسلمانان دنیا نسبت به قرآن و مقدسات دینی صورت می گیرد؛ همواره با پاسخ های دندان شکن و قاطعانه ملل مسلمان مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه قرآن چراغ راه زندگی است؛ افزود: همنشینی و انس با قرآن، مسیر صحیح زندگی را برای انسان نمایان و روشن می کند.

قربانی مهر ، با بیان اینکه تدبر در آیات قرآن و عمل به فرامین آن باید در رفتار و کردار انسان بروز و ظهور داشته باشد، افزود: صورت و ظاهر قرآن در روان خوانی، حفظ و تلاوت است؛ اما عمل به تعالیم قرآن، سیرت متعالی را به دنبال خواهد داشت. صورت و سیرت قرآن باید در کنار هم در انسان ظاهر شود.ا

حجاب مقدمه عفاف است

قربانی مهر در ادامه تصریح کرد: ما در آموزش و پرورش به دنبال توسعه مدارس، دانش آموزان و معلمان قرآنی هستیم .

وی اضافه کرد: آموزه های قرآنی در همه حوزه های تعلیم و تربیت و به طور خاص در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نقش موثری داشته‌ و دارد؛ به گونه ای که می توان ادعا کرد قرآن کریم محور اصلی تعامل بین مسجد، محله، منزل و مدرسه است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در باب ایمان و امید آفرینی، خاطر نشان کرد: قرآن منبع بی کران ایمان و امید است که این امر باید با دستان و قدم های شما دانش آموزان در جامعه ساری و جاری گردد .

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب؛ با بیان اینکه حجاب مقدمه ی عفاف است، گفت: ما در آموزش و پرورش وظیفه داریم ذهن دانش آموزان را نسبت به مسئله عفاف و حجاب معطوف نموده و با آگاهی بخشی صحیح، توطئه های دشمنان را در حوزه حجاب نقش بر آب کنیم.

قربانی مهر تاکید کرد: دشمن با برنامه ریزی هوشیارانه اش، به دنبال ترویج فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی و محجور کردن هویت ملی، ایرانی و اسلامی ما و فرزندان ماست.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ در ادامه سخنانش، دانش آموزان را به تفکر درباره حدیثی از امام صادق(ع) فراخواند و گفت: هر کس در جوانی قرآن بخواند و مؤمن هم باشد، قرآن با گوشت و خونش بیامیزد و خداوند او را با فرشتگانی که نماینده و سفیر حق هستند و فرشتگان نویسنده اعمال، همدم و قرین سازد و در روز قیامت قرآن برای او حایل و مانع از آتش جهنم خواهد بود و در حق وی دعا کند.

قربانی مهر در پایان خطاب به دانش آموزان و حافظان قرآن گفت: انتظار خانواده و جامعه از شما دانش آموزان عزیز، اقتدا به قرآن و داشتن رفتار و منش قرآنی در همه نقش های فردی و اجتماعی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار