رئیس اداره استعداد‌های درخشان استان زنجان خبر داد:

رقابت حدود‌۴هزار و پانصد دانش‌آموز برای ورود به مدارس استعدادهای درخشان استان

زنجان(پانا)-رئیس اداره استعدادهای درخشان استان زنجان گفت ۳هزار و ۳۴۳ دانش‌آموز کلاس ششمی و ۹۹۶ کلاس نهمی برای ورود به مدارس استعدادهای درخشان استان زنجان در روزهای پنجشنبه و جمعه به رقابت می‌پردازند.

کد مطلب: ۱۳۸۰۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
رقابت حدود‌۴هزار و پانصد دانش‌آموز برای ورود به مدارس استعدادهای درخشان استان

حسین تاران با بیان اینکه آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در دو وجه برگزار می‌شود، گفت :یک آزمون مخصوص ورودی پایه هفتم و آزمون دوم مربوط به تکمیل ظرفیت پایه دهم است.

وی با اشاره به اینکه روز پنج شنبه اول تیرماه آزمون ورودی در پایه هفتم از ساعت ۹ صبح همزمان با تمام مراکز استانی برگزار می‌شود، گفت: ۳هزار ۴۳۴ نفر متقاضی ورود به پایه هفتم در استان وجود دارد که در ۱۹ حوزه به رقابت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم در روز جمعه دوم تیرماه با رقابت ۹۹۶ نفر برگزار می‌شود که در هفت حوزه آزمون اجرا خواهد شد.
رئیس اداره استعدادهای درخشان استان زنجان با بیان اینکه ظرفیت‌های ورودی این مدارس از ضریب استاندارد خاصی تبعیت می‌کنند ،افزود: یک و نیم درصد از ششمی ها و ۲.۲۸ درصد ازنهمی ها از هر منطقه می‌توانند وارد مدرسه های استعداد درخشان شوند.

وی ادامه داد طبق شرایط موجود پنج منطقه ناحیه یک ، ناحیه ی دو ، ابهر ، خرمدره و خدابنده مناطقی هستند که ۲۰ مدرسه استعداد درخشان پذیری دانش آموزان خواهند بود.

وی با بیان اینکه آزمون ورودی هفتم صرفا اختصاص به سنجش استعداد تحلیلی است ،گفت: در این آزمون حوزه های هوش و استعداد و خلاقیت در بازه زمانی ۱۰۰دقیقه ای و در دو دفترچه مورد سنجش قرار می گیرند. در حالی که در آزمون ورودی دهم دو حوزه استعداد تحلیلی و تحصیلی دانش آموزان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار