مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

خراسان‌رضوی 11 هزار دانش‌آموز استعداد درخشان و مدال‌آور دارد

مشهد(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی گفت اکنون ۱۱ هزار دانش‌آموز سمپادی در ۴۷ مدرسه استعداد‌های درخشان خراسان‌رضوی مشغول تحصیل هستند که از حیث جمعیت نخبگانی پس از تهران، در رتبه دوم قرار دارد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
خراسان‌رضوی 11 هزار دانش‌آموز استعداد درخشان و مدال‌آور دارد

سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم تجلیل از مدال آوران المپیادهای علمی آموزش و پرورش خراسان رضوی که امروز در مشهد برگزار شد، گفت: خراسان رضوی همواره پس از تهران، دارنده بیشترین نخبه دانش‌آموزی و مدال‌آور در المپیاد‌های ملی و جهانی بوده و افتخارات اخیر ما در تاریخ آموزش و پرورش این استان بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: اکنون ۱۱ هزار دانش‌آموز سمپادی در ۴۷ مدرسه استعداد‌های درخشان خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند که از حیث جمعیت نخبگانی پس از تهران، در رتبه دوم قرار داریم.

شوشتری افزود: در المپیاد‌های جهانی سال گذشته، ۶ مدال جهانی از مجموع مدال‌های کسب‌شده تیم‌های ملی علمی ایران، سهم نمایندگان خراسان رضوی بود که در این زمینه، رتبه نخست استان‌های کشور را در اختیار داریم.

وی یادآور شد: تلاش ما بهره‌وری بیشتر دانش‌آموزان نخبه‌ از امکانات آموزشی و حضور دبیران و آموزگاران حرفه‌ای و پرسابقه ما در مدارس سمپاد است و آموزش و پرورش خراسان رضوی قطعا برای اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این خطه تلاش فراوانی خواهد کرد.

وی بیان کرد: در هر نوع مدرسه ای ابعاد مختلف شخصیتی دانش آموز باید در نظر گرفته شود که به عنوان ساحت های شش گانه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده و خراسان رضوی اقدامات بزرگی برای اجرایی سازی سند تحول بنیادین اجرایی کرده است؛ فعلا در مقطع ابتدایی استان برنامه ها در چند مدرسه به عنوان نمونه در حال اجراست تا فقدان سند تحول در آموزش و پرورش برطرف شود و در سال های بعد در خدمت دانش آموزانی باشیم که در ساحت های مختلف سند تحول بنیادین رشد و ترقی پیدا کرده اند.

دانش آموز خبرنگار : فاطمه زرنگ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار