436 هزار و 550 نفر برای دریافت سهام نوزادان متولد ۱۴۰۱ ثبت‌نام کردند

تهران (پانا) - وزارت اقتصاد اعلام کرد طبق آخرین اطلاعات دریافتی، تعداد ثبت‌نام کنندگان در سامانه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به منظور دریافت سهام نوزادان متولد سال ۱۴۰۱ تا ساعت ۱۴ روز شنبه (۶ خرداد ماه) ۴۳۶ هزار و ۵۵۰ نفر بوده است.

کد مطلب: ۱۳۷۵۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
436 هزار و 550 نفر برای دریافت سهام نوزادان متولد ۱۴۰۱ ثبت‌نام کردند

به گزارش وزارت اقتصاد، از ابتدای اردیبهشت ماه ثبت‌نام والدین متولدین ۱۴۰۱ برای دریافت سهام نوزادان در راستای اجرای ماده ۱۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آغاز شده است و طبق آخرین اطلاعات دریافتی، تعداد ثبت‌نام کنندگان در سامانه جوانی جمعیت تا ساعت ۱۴ روز گذشته ( شنبه ۶ خرداد ماه) ۴۳۶ هزار و ۵۵۰ نفر بوده است.

واگذاری سهام صندوق‌های قابل معامله در بورس برای متولدین ۱۴۰۱ در حال انجام است و با توجه به اینکه سود این اوراق نیز به حساب واریز خواهد شد، انتظار می‌رود با پس‌انداز سود سالانه سهام‌های اختصاص داده شده و رشد قیمت آنها در پایان ۲۴ سالگی، مشمولان با سرمایه اولیه مطلوبی در بازار بورس به فعالیت خود ادامه دهند.

لازم به یادآوری است که بودجه اختصاص داده شده در بند (ر) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به این منظور در تاریخ ۲۷ اسفند ماه سال گذشته، به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان به تعداد ۴۰۰ هزار والد تخصیص داده شده است.

متولدین نیز به شرح ماه تولد از ابتدای سال ۱۴۰۱ برای ثبت‌نام توسط والدین فراخوان می‌شوند که در حال حاضر برای متولدین سه ماه نخست امکان ثبت‌نام وجود دارد و برای متولدین سه فصل دیگر به زودی جدول زمان‌بندی برای ثبت‌نام اعلام خواهد شد.

ماده ۱۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از مهر ماه ۱۴۰۰ لازم‌الاجرا بوده اما علت عدم اجرا برای متولدین ۱۴۰۰، آماده نشدن دستورالعمل اجرایی به دلیل پیچیده بودن فرآیند اجرا بوده است. در حال حاضر اعتبار لازم برای متولدین ۱۴۰۱ تخصیص داده شده و به محض تخصیص اعتبار برای متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲، فرآیند ثبت‌نام آنها نیز اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار