کاهش ۵۰ درصدی آمار حضور نوزادان در شیرخوارگاه‌ها

تهران (پانا)- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش ۵۰ درصدی آمار حضور نوزادان و نونهالان در شیرخوارگاه‌ها در دولت سیزدهم خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۵۰ درصدی آمار حضور نوزادان در شیرخوارگاه‌ها

سیدصولت مرتضوی در بازدید از شیرخوارگاه حضرت رقیه (س) گفت: در سطح شهر تهران سه شیرخوارگاه و در همه مراکز استان‌ها یک شیرخوارگاه وجود دارد که کار نگهداری، سرپرستی، بهداشت، درمان و تغذیه نوزادان و نونهالان را به عهده دارند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم، آمار حضور نوزادان و نونهالان در شیرخوارگاه‌ها تقریباً ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است و این به آن معناست که مشارکت مردم و همکاری دستگاه قضائی افزایش پیدا کرده است.

وزیر رفاه گفت: امیدوارم با پیگیری‌هایی که رئیس سازمان بهزیستی خواهند کرد کاری انجام دهیم که تعداد کودکان حاضر در شیرخوارگاه‌ها با توجه به استقبالی که مردم دارند به شدت رو به کاهش باشد و مدت حضور نوزادان در شیرخوارگاه‌های ما کوتاه‌تر شود و کودکانی که امکان فرزندخواندگی دارند به متقاضیان سپرده شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به آماری که رئیس بهزیستی ارائه کرده‌اند، متقاضی برای فرزندخواندگی فراوان است، به همین دلیل امیدواریم بتوانیم این رسالت را به نحو احسن انجام دهیم.

مرتضوی در مورد وضعیت حقوق کارکنان شیرخوارگاه اظهار داشت: رئیس جمهور به سازمان امور اداری و استخدامی دستور دادند که برنامه‌ای را تدوین کنند تا اگر نیاز به لایحه قانونی است لایحه آن را آماده کنند و اگر با مصوبات هیأت وزیران قابل اصلاح است، از سوی هیأت وزیران دستورالعمل یا لایحه‌ای تدوین شود که نظام پرداخت هماهنگ باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار