بررسی اهمیت آموزش سواد مالی در گفت‌وگو با پانا

برای آموزش اصول بنیادین سواد مالی باید گام‌به‌گام حرکت کرد

دانش‌آموز وقتی تشنه یادگیری سواد مالی است باید آموزش ببیند و این آموزش‌ها باید گام‌به‌گام باشد

تهران (پانا) - یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه نوجوانان از سنین کم به موضوع بورس و ارز دیجیتال علاقه‌مند شده‌اند، اظهار کرد دانش‌آموز وقتی تشنه یادگیری سواد مالی است باید آموزش ببیند و این آموزش‌ها باید گام‌به‌گام باشد.

کد مطلب: ۱۳۷۳۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
برای آموزش اصول بنیادین سواد مالی باید گام‌به‌گام حرکت کرد

رحمت‌الله علی‌رحیمی، پژوهشگر اقتصادی در گفت‌وگو با پانا درباره راه‌های بهبود سواد مالی در جامعه عنوان کرد: «بهبود سواد مالی می‌تواند از طریق راه‌های مختلفی صورت پذیرد. از خواندن کتاب‌های مرتبط با مدیریت مالی و سرمایه‌گذاری گرفته تا شرکت در دوره‌های آموزشی آنلاین و غیر آنلاین مرتبط باسواد مالی و یا مشورت گرفتن از کارشناسان مالی همه مؤثر است.»

سواد مالی دانش‌آموز کمک می‌کند در آینده برنامه مالی داشته باشد

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اهمیت آموزش پس‌انداز در دوران نوجوانی به دانش‌آموزان گفت:‌ «برنامه‌ریزی مستقیم برای پس‌انداز در کودکی و نوجوان بر عهده والدین است اما درگیر کردن کودک و نوجوان در این فرآیند کمک می‌کند تا در آینده بتواند برنامه‌ریزی خوبی برای وضعیت مالی شخصی خودش داشته باشد.»

دانش‌آموز وقتی تشنه یادگیری سواد مالی است باید آموزش ببیند

علی‌رحیمی عنوان کرد: «در شرایط کنونی می‌بینیم که نوجوانان در همان سنین کم به موضوع بورس و ارز دیجیتال علاقه‌مند شده‌اند ولی آموزش نمی‌بینند. این در حالی است که این نوع آموزش‌ها وقتی دانش‌آموز تشنه یادگیری است بسیار اثربخش خواهد بود.»

وی افزود: «بهبود سواد مالی باعث دستیابی به رفاه و ثروت شخصی در آینده خواهد شد. وقتی این موضوع برای نوجوان جا بیافتد خودش مشتاقانه یادگیری در حوزه سواد مالی را پیگیری می‌کند.»

برای آموزش اصول بنیادین سواد مالی باید گام‌به‌گام حرکت کرد

این پژوهشگر اقتصادی عنوان کرد: «آموزش سواد مالی در زمان کودکی و نوجوانی بسیار مهم است و می‌تواند در آینده نه‌تنها در بهبود مدیریت مالی شخص بلکه در بهبود اقتصاد جامعه نیز مؤثر باشد. برای آموزش سواد مالی به کودکان و نوجوانان و پیاده‌سازی اصول بنیادین باید از شیوه‌های آسان و گام‌به‌گام برای دانش‌آموزان استفاده کرد.»

وی با اشاره به اهمیت ترغیب به پس‌انداز کردن در سنین کودکی اظهار کرد: «آموزش درباره نحوه استفاده از کارت‌های بانکی و یا درگیر کردن دانش‌آموز برای خریده‌ای خانگی همه از موارد انگیزه‌بخش برای یادگیری سواد مالی در نوجوانی است. توجه به این موارد، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا در آینده بهترین تصمیمات مالی خود را تصمیم‌گیری و برای خود زندگی بهتری رقم بزنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار