بررسی اهمیت مراکز فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با پانا

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای‌ پل میان آموزش و بازار کار هستند

تهران (پانا) - یک کارشناس حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به شکل یک پل میان بازار کار و نیروهای جویای کار قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۳۷۳۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌های فنی و حرفه‌ای‌ پل میان آموزش و بازار کار هستند

زهره کیانی، معلم فنی و حرفه‌ای و کارشناس حوزه آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت آموزش فنی و حرفه‌ای در مدارس گفت: «آموزش فنی و حرفه‌ای برای ارتقای بازار کار بسیار مهم و اساسی است. با توجه به تحولات صنعتی و تکنولوژیکی در جهان، بازار کار همیشه در حال تغییر و تکامل است و به دنبال افراد باتجربه و مهارت‌های بالا است.»

توانمندی‌های فنی و حرفه‌ای دانش‌آموزان سرمایه و دارایی هر جامعه است

این کارشناس حوزه آموزش و پرورش گفت: «رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند مهارت‌های تئوریکی و عملی را به نسل‌های آینده منتقل کند و از شناخت صحیح نسبت به توانمندی‌های فنی و حرفه‌ای جوانان، دارایی جوامع را بالا ببرد. درنهایت آموزش فنی و حرفه‌ای، به شکل یک پل بین بازار کار و نیروهای جویای کار قرار می‌گیرد و به همین دلیل بسیار حیاتی به نظر می‌رسد.»

تجهیزات مدارس فنی و حرفه‌ای کیفیت آموزش را بالا می‌برد

کیانی یکی از عمده‌ترین مشکلات دانش‌آموزانی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای هستند را کمبود امکانات و تجهیزات در مدارس عنوان کرد و اظهار کرد: «تجهیزات آموزشی در مراکز فنی و حرفه‌ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و یکی از عوامل مهم در بهبود کیفیت آموزش از این طریق است.»

مهارت پروری در مراکز فنی و حرفه‌ای درگرو به روز کردن تجهیزات است

کیانی اظهار کرد: «درصورتی‌که تجهیزات آموزشی کافی و به‌روز در مراکز فنی و حرفه‌ای موجود باشد، دانشجویان و دانش‌آموزان می‌توانند مهارت‌های خود را با پیشرفت بیشتری به دست آورند. همچنین تجهیزات مدرن و به‌روز در مراکز فنی و حرفه‌ای، به افزایش توانایی‌های دانشجویان و دانش‌آموزان در برابر ظرفیت‌های جدید ازجمله روش‌های تولید بهینه‌تر، کاهش هزینه‌های تولید و افزایش کارایی در شرکت‌ها کمک می‌کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار