رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تاکید کرد:

تلاش بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیّری و کاهش تراکم دانش‌آموزی در سال ۱۴۰۲

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از تلاش برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیّری و کاهش تراکم دانش‌آموزی در سال ۱۴۰۲ خبرداد.

کد مطلب: ۱۳۶۰۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
تلاش بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیّری و کاهش تراکم دانش‌آموزی در سال ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به همراه اعضای شورای معاونان این سازمان در محل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با رئیس و مدیرعامل این جامعه دیدار و در خصوص رویکردها و سیاست‌های مدرسه‌سازی در سال 1402 گفت‌وگو کرد.

در ابتدای دیدار، ناصر قفلی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران در سال جدید، سالی خوب، همراه با موفقیت برای همکاران سازمان نوسازی مدارس کشور آرزو کرد.

قفلی نسبت به تراکم دانش‌آموزی مخصوصا در شهر تهران ابراز نگرانی کرد و گفت: با این تعداد دانش‌آموز در داخل کلاس‌ها بازدهی بسیار کاهش پیدا می‌کند و باید در سال جدید تلاش کرد با احداث مراکز جدید، تراکم دانش‌آموزی را در استان‌هایی که تراکم بالایی دارند، کاهش داد.

وی با اشاره به جشنواره خیرین مدرسه‌ساز تهران در ماه مبارک رمضان تاکید کرد: جشنواره، فرصت مناسبی است تا با تبیین نیازهای استان نسبت به جذب تعهدات جدید و تشویق خیرین به ساخت مدارس جدید در تهران اقدام کنیم. لذا از هم‌اکنون می‌بایست نیازهای شهر تهران بررسی و در جلسات مختلف با خیرین ارائه شود تا افراد، بهتر بتوانند برای احداث مدارس جدید تصمیم بگیرند.

وی با بیان رشد تعهدات 500 درصدی استان اصفهان در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز افزود: همه باید تلاش کنیم تا خیرین برای ساخت مدارس پیشگام شوند. با توجه به حجم پروژه‌های نیمه‌کاره خیرین، امسال بیشترین تلاش‌ها به پروژه‌های خیرین معطوف شود. خیرین دوست دارند پروژه‌های آن ها در زمان مناسب تکمیل و در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

در ادامه، حمیدرضا خان‌محمدی، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، ضمن تبریک سال نو، برای مجموعه خیرین مدرسه‌ساز کشور آرزوی سلامتی و طول عمر کرد و ابراز امیدواری کرد که در سال جدید، موضوع مهم مدرسه‌سازی پرشورتر از گذشته در دستور کار قرار گیرد.

خان‌محمدی ضمن گزارش کوتاهی از فعالیت‌های انجام‌شده در سال 1401 اظهار داشت: بعد از تغییراتی که در سطح مدیریت سازمان صورت گرفته، جشنواره خیرین مدرسه‌ساز با شکوه برگزار و تعهد قابل توجهی نسبت به دوران گذشته محقق شد.

وی با بیان این که بهتر است سرانه‌های استاندارد هر شهرستان، ملاک و شاخص توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی قرار گیرد، گفت: ما باید بتوانیم شاخص‌های دقیقی از فضاهای آموزشی و منابع انسانی و دانش‌آموزی هر شهرستان تهیه کنیم و بر اساس آن در قبال مسئولین و نمایندگان مجلس پاسخگو باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت توجه به عدالت تربیتی و آموزشی در روند احداث پروژه‌های آموزشی و پرورشی گفت: استان‌ها از لحاظ میزان جذب تامین منابع استانی و تعهد خیرین متفاوت هستند. بعضی استان‌ها از نظر اعتبارات استانی، وضعیت نامطلوبی دارند و خیرین نیز در آن استان‌ها مقدار کمتری در زمینه مدرسه‌سازی فعال هستند، لذا باید تلاش کنیم خیرین به سمت این استان‌ها تشویق شوند.

خان‌محمدی بر ضرورت بازنگری و نهایی شدن آیین‌نامه مجامع در سطح مناطق تاکید کرد و گفت: مجامع مناطق، فرصت مناسبی برای توسعه تعهدات مردمی در حوزه مدرسه‌سازی است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: با توجه به شعار مردمی‌سازی دولت، فرصت مناسبی است که رئیس‌جمهوری در جشنواره پایانی خیرین مدرسه‌ساز کشور شرکت کند.

گفتنی است در این جلسه بر پیگیری دیدار اعضای جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با مقام معظم رهبری و همچنین تلاش در جهت کاهش مدارس دوشیفته تاکید شد و طرفین آمادگی کامل خود را جهت توسعه فعالیت‌ها در سال جدید اعلام کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار