رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

پایتخت باید الگوی ساخت مدرسه ایرانی - اسلامی و جذب منابع خیرین و مسئولیت‌های اجتماعی باشد

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به ظرفیت‌های پایتخت و جذب بالاترین منابع خیّری و مشارکت در حوزه مسئولیت اجتماعی تاکید کرد که تهران باید الگوی ساخت مدرسه ایرانی - اسلامی باشد.

کد مطلب: ۱۳۶۰۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
پایتخت باید الگوی ساخت مدرسه ایرانی - اسلامی و جذب منابع خیرین و مسئولیت‌های اجتماعی باشد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی در دیدار نوروزی با مدیرکل و اعضای شورای معاونان اداره کل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به دیدار کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری اظهار داشت: یکی از نکات مورد تاکید معظم له، دائم الذکر بودن آن هم در ایام ماه رمضان بود، خدمت به مردم، یکی از جلوه‌های ذکر خداوند است.

وی بیان کرد: کار مدرسه‌سازی واقعا کار خاص و منحصربه‌فردی است که فعالیت در آن فراتر از انگیزه‌های مادی است. انسان‌ها نسبت به تصمیماتی که می‌گیرند یا نمی‌گیرند، مسئولیت دارند و باید پیامدها و اثرات آن را به طور جدی در نظر داشته باشند.

خان‌محمدی تصریح کرد :در استان تهران با چالش‌های زیادی در حوزه فضاهای آموزشی مواجه هستیم. از طرفی حجم بالای مدارس فرسوده و رشد جمعیت موجب نیاز روزافزون به تامین فضای آموزشی شده و از سوی دیگر نیز حساسیت‌های پایتخت، دغدغه‌های جدی در این حوزه ایجاد کرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش به ظرفیت‌های پایتخت نیز اشاره کرد و افزود: تهران باید الگو باشد، بالاترین جذب منابع خیّری در کنار آن جذب مشارکت حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی و خدماتی زیادی که در این استان وجود دارد، ظرفیت خوبی است که باید به کار گرفته شود.

وی همچنین تاکید کرد: معماری ایرانی - اسلامی در طراحی فضاهای آموزشی باید جدی‌تر دنبال شود. نما و منظر مدرسه در کنار معماری داخلی باید تسهیلگر یادگیری باشند.

خان‌محمدی با اشاره به اهمیت تکریم خیرین گفت: این موضوع مجدانه در اولویت باشد، خیران مدرسه‌ساز، بزرگترین فداکاری را انجام می‌دهند. در تکریم هیچ حد و مرزی نداریم.

خان‌محمدی افزود: تهران باید در طراحی مدرسه، کانون پیشرفت محله پیشتاز باشد و بتوانیم به تمام نیازهای محله در مدرسه و کنار مدرسه پاسخ دهیم.

وی در پایان با تاکید بر بهره‌مندی از فیوضات ماه رمضان در کنار خانواده، ابراز امیدواری کرد: با همدلی، ساختن ایرانی آباد به دستان توانمند همه تلاشگران و همکاران عزیز محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار