رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مطرح کرد:

تحول در مدرسه‌سازی با رویکرد صنعتی‌سازی، سبک‌سازی و سریع‌سازی

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور معتقد است تغییر نوع نگاه در شرایط حساس و سخت فعلی، اولین قدم است و با وجود شرایط جنگ ترکیبی و کمبود منابع، تحول در مدرسه‌سازی با رویکرد صنعتی‌سازی، سبک‌سازی و سریع‌سازی میسر است.

کد مطلب: ۱۳۶۰۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
تحول در مدرسه‌سازی با رویکرد صنعتی‌سازی، سبک‌سازی و سریع‌سازی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی در نخستین جلسه سال جدید با مدیران کل نوسازی مدارس استان‌ها که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان در سال 1402 بر اساس اسناد بالادستی و تحقق شعار سال را تبیین کرد.

خان‌محمدی در ابتدای این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و آرزوی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت را به فال نیک می‌گیریم. توفیق ۴۰ روز، روزه‌داری در ابتدا و پایان سال ۱۴۰۲ برکت این سال را افزایش می‌دهد و ان‌شاءالله در پرتو عنایات حضرت ولیعصر(عج) بتوانیم در عمل به وظایفمان موفق باشیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: لیالی قدر، فرصت مناسبی برای بهره‌مندی از عنایات خاصه حق‌تعالی است که رزق و روزی و مقدرات کار و زندگی یک‌ساله در این شب تعیین می‌شود. ما مسئولین باید نیت و تلاش کنیم و از خداوند بخواهیم که روزی کاری ما را نیز مقدر کند.

وی با تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت در فرهنگ دینی و ملی ما گفت: توفیق خدمت در مدرسه‌سازی از بین هزاران فرصت کاری و شغلی نصیب ما شده‌ که باید قدر آن را بدانیم.

خان‌محمدی با اشاره به نامگذاری سال 1402 به نام «مهار تورم و رشد تولید»، انتخاب این عنوان و شعار را بیانگر هوشمندی و دقت نظر حضرت آقا برشمرد و اظهار کرد: استقامت ملت موجب شده که دشمنان هر دسیسه‌ای که علیه ما به کار می‌گیرند خنثی می‌شود. هم‌اکنون که در یک جنگ ترکیبی همه‌جانبه هستیم و دشمنان بیشترین فشارهای اقتصادی را بر ما تحمیل می‌کنند، باز هم می‌بینیم ایران با تمام قوا به پیش می‌رود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: در شرایط حساس و سخت فعلی، تغییر نوع نگاه اولین قدم است و با وجود شرایط جنگ ترکیبی و کمبود منابع، تحول در مدرسه‌سازی با رویکرد صنعتی‌سازی، سبک‌سازی و سریع‌سازی میسر است.

وی به ادامه روند مردمی‌سازی در این مجموعه اشاره کرد و افزود: مردمی‌سازی در مدرسه‌سازی را به شکل‌های گوناگون خواهیم داشت. از طرح «شهید عجمیان» تا مشارکت خیرین خُرد و کلان و مدرسه‌یاری که نمونه‌هایی از این دست است.

خان‌محمدی افزود: در روزهای آغازین سال و ایام نوروز در بسیاری از مناطق محروم، شاهد اجرای طرح شهید عجمیان با هدف شاداب‌سازی و بهسازی فضاهای آموزشی بودیم که این نهضت را با کمک خیرین و گروه‌های جهادی مردمی با محوریت قرارگاه عدالت تربیتی از خردادماه پی می‌گیریم تا مهرماه شاهد نتایج خوب آن باشیم.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته طرح شهید «آرشام سرایداران» را برای ساماندهی مدارس سنگی با 3 کلاس درس آغاز کردیم که مدیران کل باید به طور جدی پیگیر اجرای آن باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مسأله مدرسه‌سازی باید محوریت یابد و توجه مسئولان، مردم و خیران بیشتر به این مساله جلب شود. از خیرین داخل و خارج از کشور تا ظرفیت‌های صنایع و شرکت‌ها در مسئولیت اجتماعی و ظرفیت نخبگانی سازمان برای تحول در مدرسه‌سازی باید به کار گرفته شود.

وی همچنین خطاب به مدیران کل استان‌ها گفت: مدیرکل نسبت به تمام فرآیندهای اداره کل مسئولیت دارد. انباشت کارهای باقیمانده زیاد است. نباید در اتاق بنشینیم و منتظر باشیم با نامه، کار انجام شود. خودمان باید پای کار باشیم، مشکلات را برطرف کنیم و ظرفیت‌های استان را حتما به کار بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار