تشریح مهمترین برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهمترین برنامه‌ها و سیاست‌های این سازمان در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۰۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
تشریح مهمترین برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی در آئین دیدار نوروزی با همکاران ستادی که طی روزهای ۱۵ و ۱۶ فروردین برگزار شد، ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: از خداوند متعال می‌خواهم در سال جدید، سلامت و توفیق روزافزون به همه عزیزان عطا کند و در انجام وظایف، یاری‌مان کند.

وی با قدردانی از تلاش همکاران در سراسر کشور طی سال گذشته ابراز داشت: خوشحالیم که همکاران کوشا، بااخلاص و توانمندی در مجموعه داریم که موضوعات و برنامه‌های متنوعی را پیش می‌برند.

ضرورت توجه به پیچیدگی‌های مقوله نفوذ

وی در نشست با کارکنان دفتر مرکزی حراست گفت: حساسیت‌های این بخش و حفظ و حراست از ارزش‌های انقلاب و خون شهدا وظیفه سنگینی است که اخیرا این حساسیت‌ها به جهت گسترش دشمنی‌ها از یک سو و افزایش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و تأثیرگذاری بر مخاطبان از دیگر سو بیشتر شده است.

خان‌محمدی با اشاره به مقوله نفوذ و پیچیدگی‌های آن گفت: همین پیچیدگی‌ها تشخیص آن را مشکل می‌کند و از این رو همکاران حراست باید دقت و مراقبت بیشتری داشته باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بر ترویج سیره اهل بیت(ع) و فرهنگ جهاد و شهادت تاکید کرد و افزود: سازمان در عین آرامش باید بتواند با سرعت پاسخگوی تقاضاها باشد. امسال برای کشور، سال پُرکاری است که با هدایت حکیمانه مقام معظم رهبری و عمل به دستورات ایشان می‌توانیم به نقطه مطلوب برسیم.

حرکت به سوی سبک‌سازی، صنعتی‌سازی و سریع‌سازی

خان‌محمدی در جلسه با همکاران دفتر نظارت و هماهنگی اجرای طرح‌ها نیز با اشاره به فیوضات ماه رمضان گفت: اول باید در کنار خانواده، درست زندگی کنیم، بعد درست کار کنیم. این ماه، ماهی است که می‌شود به این موضوعات توجه کرد. ماموریت ما تامین فضاهای آموزشی ایمن برای دانش‌آموزان است و در پیشبرد این مهم ناظرین نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به بازدید از مدارس شهرستان زلزله‌زده خوی در تعطیلات نوروز بیان کرد: لازم است روش‌های جدید ساخت، مواد و مصالح جدید سازگار با شرایط اقلیمی و لرزه‌خیز، استفاده از سامانه‌های هوشمند برای مدیریت پروژه‌ها جهت بهره‌وری کار مورد توجه قرار گیرد. باید به سمت سبک‌سازی، صنعتی‌سازی و سریع‌سازی برویم.

طراحی فضاهای آموزشی متناسب با تفاوت‌های فردی، جنسی، سنی، محلی و منطقه‌ای

خان‌محمدی در نشست با کارکنان دفتر فنی و تحقیقات اظهار کرد: بخشی از تکالیف و وظایف ما در سند تحول بنیادین، پیش‌بینی و آورده شده و میزان اثربخشی ایده‌هایی که عملیاتی می شوند در قالب یک کار تحقیقاتی سنجیده شود.

وی افزود: دفتر فنی و تحقیقات، قله مجموعه نوسازی مدارس است و می‌تواند ترسیم‌کننده اهداف باشد. توجه داشته باشیم طراحی فضاهای آموزشی متناسب با تفاوت‌های فردی، جنسی، سنی، محلی و منطقه‌ای صورت گیرد و با در نظر گرفتن جزئیات از نیازهای بهره‌برداران مطلع بوده و راستی‌آزمایی علمی و تحقیقی داشته باشیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس بر اهمیت خلاقیت و نوآوری، معماری ایرانی اسلامی و توجه به مسائل شناختی و روانشناسی یادگیری در معماری داخلی تاکید کرد.

به سرانجام رساندن کارهای نیمه‌تمام

خان‌محمدی در دیدار با همکاران دفتر ساماندهی فضا و تجهیزات گفت: کارهای نیمه‌تمام را باید به سرانجام برسانیم و موضوع مکان‌یابی، بحث شناسنامه فنی و به‌روزرسانی آن در یک سامانه یکپارچه و متمرکز انجام شود.

وی تصریح کرد: فعالیت مرکز رشد را که در واقع محیطی است که دانش فنی و نخبگانی را به یک فرایند پژوهشی گره می‌زند، دنبال خواهیم کرد لذا با افزایش عمق راهبردی، تعامل بیشتری با بهره‌برداران داشته باشیم.

ایجاد الگوی نگاه مومنانه در سازمان

معاون وزیر آموزش و پرورش در نشست با کارکنان حوزه پشتیبانی و منابع انسانی گفت: در سازمان، الگوی نگاه مومنانه را باید ایجاد کنیم و ادبیات ما ادبیات شهدا باشد. منابع انسانی، مهمترین دارایی سازمان است و با جمع نخبگانی که در همه سطوح داریم جذب، آموزش و نگهداشت منابع انسانی و توجه به رفاهیات در اولویت باشد.

خان‌محمدی بر توجه به مقوله فرهنگ و رفتار سازمانی تاکید کرد و گفت: این مقوله بیانگر ارزش‌های سازمان است.

عدالت در پرداخت‌ها مبتنی بر کارآمدی و بهره‌وری

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در نشست با کارکنان حوزه مالی و ذیحسابی اظهار داشت: نظم و انضباط مالی و بهره‌وری هزینه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه لازم است یک سری اصلاحات ساختاری را داشته باشیم، افزود: تنوع درآمدی، عدالت در پرداخت‌ها مبتنی بر کارآمدی و بهره‌وری از دیگر موضوعات مد نظر است.

تقویت و توسعه امنیت شبکه

خان‌محمدی در نشست با همکاران حوزه فناوری اطلاعات گفت: فناوری اطلاعات، بستر بهره‌وری است. صفحه‌های گرافیکی در اختیار مدیران ارشد باشد تا بتوانند فعالیت‌ها را دقیق‌تر رصد کنند.

ارتقای کارایی با شفاف‌سازی

وی در دیدار با کارکنان واحد حقوقی بیان کرد: حوزه حقوقی مانند واکسنی که ما را از مخاطرات و بیماری‌ها مصون می‌کند، سازمان را در برابر مشکلات یاری می‌کند و جنبه بازدارندگی و حمایتی دارد.

خان‌محمدی با اشاره به اینکه شفاف‌سازی در ارتقای کارایی موثر است، گفت: بحث وظایف و فعالیت حقوقی ادارت کل استان‌ها و اهمیت ارتباط بیشتر با بخش‌های حقوقی آموزش پرورش در بحث مولدسازی دوچندان است.

نگاه کرامت بخش و تکریمی به خیرین

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در جلسه با کارکنان معاونت برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌ها اظهار داشت: اهمیت این معاونت در طرح‌ریزی، پیشبرد و به نتیجه رساندن اهداف سازمان بسیار مهم است.

وی با اشاره به رویکرد تحولی در مجموعه نوسازی مدارس تصریح کرد: پروژه‌هایی که تعریف می‌شود در جهت حل مسائل بوده لذا پیگیری جدی تصمیماتی که اتخاذ می‌شود و اتمام کارهای قبلی باید اولویت باشد.

توسعه الگوهای مشارکت مردمی

خان‌محمدی تاکید کرد: بهره‌وری بالاتر، زمانی حاصل می‌شود که شاخص‌های ارزیابی کیفی و کمی و برش‌های زمانی و مکانی دقیق داشته باشیم. جمع نخبگان در سازمان حضور دارند و این سرمایه ارزشمند سازمان است. علاوه بر این مشارکت خیرین را داریم که نگاه به آنان باید کرامت‌بخش و تکریمی باشد.

وی افزود: جذب مشارکت فقط منابع مالی نیست. از حلقه‌های میانی که ظرفیت بسیار بالایی است غافل نشویم و در توسعه الگوهای مشارکت مردمی از آن‌ها کمک بگیریم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس خاطرنشان کرد: واحد مشارکت‌ها بسیار حساس و بیانگر وجهه سازمان و دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت منابع، چشم و چراغ سازمان است. با سامانه‌های دقیق روند را برمبنای وضع موجود نیازها و در راستای عدالت آموزشی داشته باشیم.

ضرورت پوشش حجم فعالیت‌های سازمان در جنگ روایت‌ها

معاون وزیر آموزش و پرورش در نشست با کارکنان حوزه ریاست و روابط عمومی بیان کرد: حجم فعالیت همکاران در سراسر کشور بسیار بالاست که لازم است به خوبی تبیین شود.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از ۸ کلاس درس در کشور به بهره‌برداری می‌رسد که حقیقتا کار بزرگی است، گفت: حجم فعالیت‌های سازمان، خوب روایت نمی‌شود و بازتاب رسانه‌ای ندارد. لذا در سال جدید، روایت مناسب و خوبی باید انجام شود با گسترش شبکه‌های اجتماعی دوره جنگ روایت‌هاست.

خان‌محمدی تاکید کرد: با همکاری دفتر مشارکت‌های مردمی، نگاشتی از فرهنگ کار خیر در حوزه مدرسه‌سازی ایجاد کنیم. از نمادسازی تا نامگذاری معابر، فیلم و برنامه تلویزیونی و... که می‌تواند جریان‌سازی خوبی در گسترش مشارکت‌ها و تکریم خیرین ایجاد کند.

وی ادامه داد: طرح آجربه‌آجر، فضای رسانه‌ای را خوب توانست داشته باشد اما استمرار نداشت. با این تجربه از تمام ظرفیت رسانه‌ای و محتواهای چندرسانه‌ای برای تبیین اهداف و برنامه‌ها استفاده شده و با نگاه به گذشته، روایت کار سازمانی تقویت شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس در پایان تاکید کرد: باید کمبودها را بگوییم و اقدامات انجام‌شده را هم تشریح کنیم تا مخاطبان و مسولین از حجم‌ نیازها و کارها مطلع باشند.

گفتنی است در هر دیدار، مدیران هر بخش ضمن تبریک سال نو گزارشی از روند فعالیت‌های خود ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار