رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

دانش‌آموزان ذی‌نفعان اصلی مولد‌سازی املاک مازاد هستند

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت مولد‌سازی مدارس و املاک مازاد آموزش و پرورش موجب ایجاد ارزش افزوده شده و در نهایت، دانش آموزان ذینفع این طرح خواهند بود.

کد مطلب: ۱۳۶۳۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان ذی‌نفعان اصلی مولد‌سازی املاک مازاد هستند

توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی که به استان سمنان سفر کرده بود تا از نزدیک در جریان فضاهای آموزشی و پرورشی این استان قرار گیرد در آغاز سفر به زیارت امامزاده اشرف و قبور شهدا و شهید شاخص مدافع حرم شهید عباس دانشگر رفت.

پیگیری مولدسازی املاک آموزش و پرورش با اهتمام ویژه

خان‌محمدی در دیدار با استاندار سمنان ضمن تاکید بر اینکه مولدسازی مدارس و املاک مازاد آموزش و پرورش باید به بهترین نحو مورد توجه قرار بگیرد، اظهار داشت: مولد‌سازی مدارس و املاک مازاد آموزش و پرورش موجب ایجاد ارزش افزوده شده و در نهایت، دانش آموزان ذینفع این طرح خواهند بود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: از محل مولدسازی مدارس و املاک مازاد آموزش و پرورش می‌توان اعتبار ساخت یک مدرسه چندکلاسه را به اعتبار ساخت یک مجتمع آموزشی افزایش داد. مولدسازی زمینه‌ساز افزایش اعتبارات در ساخت، نوسازی و تجهیز مدارس است.

وی با اشاره به دور دوم سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان افزود: اولویت ما در این سفر باید برنامه‌ریزی و هماهنگی برای جذب اعتبارات برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام آموزشی استان باشد و با بررسی، هماهنگی و نگاه عادلانه از ظرفیت‌های اعتباری سفر دوم ریاست جمهوری استفاده شود.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز در این دیدار ضمن تشکر از مجموعه خدمات سازمان نوسازی مدارس کشور بر استمرار ساخت مدارس مورد نیاز دانش‌آموزان استان تاکید کرد و بر هرگونه همراهی مناسب با اداره کل نوسازی مدارس استان تاکید کرد.

استاندار سمنان گفت: تقویت زیرساخت حوزه گردشگری به منظور افزایش ماندگاری مسافر و نوسازی، بازسازی و تجهیز مدارس استان ۲ اولویت مهم و در دستور کار است. اعتبارات از محل تملک و دارایی به نوسازی، بازسازی و تجهیز مدارس استان سمنان سال گذشته ۲/ ۵۶ درصد افزایش یافت.

وی تاکید کرد: تکمیل طرح اداره‌ کل آموزش و پرورش استان سمنان، کمک در تأمین اعتبار ساخت تنها مدرسه مشارکتی خیرساز اوتیسم در سمنان، توجه به سیستم سرمایشی مدرسه‌ها مورد توجه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس باشد.

استاندار سمنان گفت: افزایش اعتبارات ملی در زمینه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان نیز در این جلسه گفت: ۹۳ طرح آموزشی شامل ۵۸۶ کلاس درس با ۱۴۵ هزار مترمربع زیربنا در این استان در دست ساخت است. ۵۰ درصد طرح‌های آموزشی به صورت مشارکتی در دست ساخت است.

وی یادآور شد: اعتبارات استانی مربوط به نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی داشت. افزایش اعتبارات برای ساخت، نوسازی و تجهیز مدرسه‌های استان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

همچنین عادل خالقی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان در این نشست خواستار تامین اعتبار و تکمیل طرح نیمه‌تمام اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان است.

دیدار نوروزی با کارکنان استان

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه با حضور در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با همکاران این اداره کل، دیدار و به گفت‌وگوی صمیمی پرداخت.

وی ضمن تبریک ایام و قدردانی از تلاش‌های مجدانه و زحمات مجموعه کارکنان نوسازی مدارس استان، ابراز امیدواری کرد در سالی که توسط مقام معظم رهبری به مهار تورم و رشد تولید، نامگذاری شده است، سازمان نوسازی به سهم خود بتواند در توسعه فضاهای آموزشی با مدیریت هزینه‌ها سهیم باشد.

ظرفیت خیران در مدرسه‌سازی مورد توجه باشد

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در ادامه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان دیدار کرد.

وی در این دیدار با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیران و بخش‌های مختلف برای ساخت، بهسازی و تجهیز مدرسه‌های استان سمنان تصریح کرد: سمنان جزو استان‌های باسواد کشور است و باید در زمینه تامین زیرساخت‌های آموزش و پرورش مورد توجه ویژه قرار بگیرد. استفاده از ظرفیت خیران و بخش‌های مختلف برای ساخت، بهسازی و تجهیز مدرسه‌های استان سمنان باید مورد توجه قرار بگیرد.

خان‌محمدی با اشاره به طرح شهید عجمیان افزود: استان سمنان این ظرفیت را دارد که در اجرای این طرح در قالب طرح جهادی عدالت در زمینه رنگ‌آمیزی دیوار‌های مدرسه‌ جزو استان‌های برتر کشور باشد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان گفت: توصیه ائمه جمعه در زمینه ترغیب و توصیه آحاد جامعه در امر خداپسندانه مدرسه‌سازی و بهسازی مدرسه‌ها موثر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز با اشاره به فعالیت قرآنی بیش از 8 هزار دانش‌آموز در استان سمنان تصریح کرد: مدرسه‌ها باید پایگاه فرهنگی باشند. ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی و ترویج و تقویت آموزه‌های دینی در آموزش و پرورش مورد توجه ویژه باشد.

امام جمعه سمنان گفت: حمایت خیران در ادامه جذب تعهدات، تجلیل و تکریم در زمینه مدرسه‌سازی مورد توجه باشد‌. تکمیل طرح‌ نیمه‌تمام آموزش و پرورش در اولویت قرار بگیرد و از ظرفیت خیران در این بخش استفاده شود.

املاک آموزشی وقفی و خیری مشمول طرح مولدسازی نیست

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در نشست با جمعی از خیرین مدرسه‌ساز و گروه‌های جهادی همراه گفت: هیچ ملک خیری و وقفی در طرح مولدسازی اموال مازاد آموزش و پرورش به فروش نمی‌رود.

خان‌محمدی در این نشست که با حضور جمعی از خیرین مدرسه‌ساز و گروه‌های جهادی همراه در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان برگزار شد، تصریح کرد: ارزش افزوده از محل مولد‌سازی اموال مازاد آموزش و پرورش با اولویت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام خیرساز هزینه می‌شود.

وی تاکید کرد: مولدسازی املاک مازاد آموزش و پرورش، نقشی مهم در تبدیل املاک بدون استفاده به سرمایه‌گذاری و تولید ارزش افزوده دارد و باید این راهبرد مورد توجه ویژه قرار بگیرد. طبق گزارش‌ها، راهبرد مولدسازی املاک مازاد در سال ۱۴۰۰ یک درصد، سال ۱۴۰۱ در حدود ۲۳ درصد محقق شد و باید تحقق این راهبرد در اولویت باشد.

وی یادآور شد: تاکنون خیرین 5 هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان در زمینه مدرسه‌سازی در سال ۱۴۰۱ تعهد کردند و هدفگذاری تعهد خیران برای مدرسه‌سازی در سال آینده ۱۶ هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: دامنه ساخت مدرسه خیرساز باید به اجزای کوچک‌تر تبدیل شود و ساخت به مترمربع برای افزایش مشارکت در مدرسه‌سازی استفاده شود.

خان‌محمدی بیان کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه هزینه‌کرد برای عزیران فوت‌شده در زمینه مدرسه‌سازی مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تعداد مدرسه‌های نیازمند بازسازی و نوسازی بالا است، افزود: استفاده از ظرفیت خیران در این زمینه مورد توجه باشد. تسریع در ساخت و استفاده از مصالح صنعتی برای تسریع در ساخت، نقشی مهم در ترغیب و جذب خیران در مدرسه‌سازی دارد که نیاز است این راهبرد مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: ۷۰ درصد مدارس خیرساز کشور در مناطقی است که نیاز به مدرسه وجود ندارد و باید توجیه خیر و ساخت مدرسه در مناطق مورد نیاز مورد توجه قرار بگیرد. برای تکمیل طرح‌های خیری مدرسه‌سازی دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد در نظر گرفتن تسهیلات در دست پیگیری است.

در این دیدار، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان سمنان گفت: ساخت مدرسه در مناطق مسکن مهر و حاشیه شهرها در اولویت قرار بگیرد.

علی‌اصغر جمعه‌ای با بیان اینکه ۶۰ دانش‌آموز اوتیسم فقط در شهر سمنان وجود دارد، افزود: ساخت مدرسه اوتیسم با همراهی یکی از خیران در دست ساخت است و انتظار می‌رود بخش دولتی نیز در زمینه ساخت حامی خیر باشد.

وی افزود: مدرسه خیرساز تخریبی در استان سمنان وجود ندارد و خیران همچنان در زمینه اعتلای آموزش و پرورش فرزندان این سرزمین پای کار هستند. سرمایه‌گذاری از محل مولدسازی املاک مازاد آموزش و پرورش به منظور حفظ و افزایش سرمایه مورد توجه باشد.

همچنین جانشین بسیج سازندگی استان سمنان گفت: ۱۳ مدرسه در مناطق محروم با اعتبار جمع‌آوری شده در پویش آجربه‌آجر نسبت به تعمیر و شاداب‌سازی اقدام شد.

خدام افزود: 4 میلیارد تومان از محل صرفه‌جویی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان که تجهیزات برای مدارس مناطق محروم استان تهیه شده بود از طریق بسیج سازندگی استان توزیع شد. ۸۰ مدرسه استان سمنان نیازمند رنگ‌آمیزی است و انتظار می‌رود با تامین اعتبارات ملی از محل طرح شهید عجمیان در این زمینه با نازلترین قیمت از سوی جهاد سازندگی اقدام شود.

در ابتدای این نشست، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان، گزارشی از وضعیت مشارکت خیرین و گروه‌های جهادی در مدرسه‌سازی ارائه داد و اظهار کرد: ۴۳ مدرسه با ۵۴۳ کلاس درس در مناطق مسکن مهر استان نیاز است و انتظار می‌رود دستگاه‌های مرتبط در زمینه ساخت همراهی کنند.

امیرحسین قزوینیان با بیان اینکه ۱۳۱ هزار دانش‌آموز در ۸۰۰ مدرسه حضور دارند، افزود: استانداردسازی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی 3 هزار و ۲۰۰ کلاس درس استان سمنان تاکنون انجام شده است و ساخت مدرسه برای بیماران اوتیسم با مشارکت خیران در دست پیگیری است.

وی یادآور شد: استان سمنان ۶۱۷ خیر مدرسه‌ساز شامل ۱۳۳ زن، ۳۴۳ مرد و ۱۴۱ موسسه دارد. از سال ۱۳۹۹ به بعد مدرسه خشتی و گلی در استان سمنان برچیده شد و تنها یک مدرسه سنگی و گلی در استان وجود دارد که برای ایجاد فضای آموزشی استاندارد و جمع شدن این مدرسه قراردادها امضا شده است.

قزوینیان تصریح کرد: ۱۸ کلاس کانکسی در استان سمنان وجود دارد که ایجاد فضای آموزشی برای جایگزینی کلاس‌های کانکسی نیز در دست پیگیری است. ۲۴۵ میلیارد تومان تا جشنواره بیست و چهارم خیران در زمینه مدرسه‌سازی تعهد کردند که ۱۶۵ میلیارد تومان محقق شد.

وی یادآور شد: طی یک سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان در بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز، خیران برای مدرسه‌سازی تعهد کردند. ۹۳ طرح آموزشی با ۱۴۵ هزار مترمربع زیربنا در این استان در دست ساخت است که ۹۳ طرح آموزشی شامل ۵۸۶ کلاس می‌شود که ۵۰ درصد طرح‌های آموزشی استان سمنان به صورت مشارکتی در دست ساخت است.‌

گفتنی است در پایان این سفر، حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ضمن دیدار با پدر و خانواده شهید مدافع حرم عباس دانشگر از برخی پروژه‌های استان نیز بازدید و رهنمودهای لازم را ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار