عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

مولدسازی، فرصت قانونی برای جبران کمبود فضای آموزشی در تهران است

مدرسه‌سازی یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد وزرای آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، وجود تعداد بالای مدارس استیجاری را یکی از چالش‌های آموزش و پرورش استان تهران دانست و گفت مولدسازی، راهکاری برای جبران این کمبودهاست و باید اقدام کرد و از این فرصت قانونی برای تامین اعتبارات لازم در این زمینه بهره برد.

کد مطلب: ۱۳۶۳۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
مولدسازی، فرصت قانونی برای جبران کمبود فضای آموزشی در تهران است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ فرهاد بشیری، نماینده مردم پاکدشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک شورای معاونان اداره کل و مدیران مناطق شهرستان‌های استان تهران با رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، ضمن تشکر از ابتکار سازمان نوسازی در برگزاری این جلسات، مدرسه‌سازی را از مباحث مهم آموزش و پرورش برشمرد.

وی افزود: در بررسی عملکرد وزرای آموزش و پرورش، مدرسه‌سازی یکی از شاخص‌های قابل ارزیابی و پُرامتیاز محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط خاص استان تهران در مدرسه‌سازی اظهار داشت: به علت افزایش جمعیت با مهاجران ساکن در شهرستان‌ها و اطراف کلانشهر تهران این مناطق با کمبود فضا و تراکم جمعیت دانش‌آموزی روبه‌رو شده است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس، وجود تعداد بالای مدارس استیجاری را از دیگر چالش‌های آموزش و پرورش استان تهران دانست و بیان داشت: مولدسازی، راهکاری برای جبران این کمبودهاست. باید اقدام کرد و از این فرصت قانونی برای تامین اعتبارات لازم در این زمینه بهره برد.

وی به اهمیت ایمن‌سازی مدارس اشاره کرد و گفت: در گذشته وقوع حوادث ناگوار ناشی از آتش‌سوزی در مدارس را شاهد بودیم که با استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی و ساخت مدارس جدید این قبیل اتفاقات را نمی‌بینیم.

بشیری تاکید داشت: حل مسائل آموزش و پرورش، نیازمند کمک سایر ادارات از جمله استانداری و فرمانداری‌هاست و مجلس شورای اسلامی نیز نگاه خوبی به آموزش و پرورش دارد که می‌تواند در حل مشکلات بسیار موثر باشد.

در ابتدای این جلسه مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و عباس زارع مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران، گزارشی از وضعیت زیرساخت‌ها و شاخص‌های آموزشی ارائه داده و مدیران آموزش و پرورش مناطق جوادآباد و ملارد و معاون آموزش متوسطه استان، چالش‌های استان در خصوص وضعیت فضاها و تجهیزات آموزشی را بیان کردند.

گفتنی است در پایان این نشست از سرکار خانم مرادی مدیر آموزش و پرورش جوادآباد، دختر جانباز جنگ تحمیلی و آقای داورزنی مدیر آموزش و پرورش قرچک، برادر شهید تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار