بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از فرآیند پذیرش میهمانان فرهنگی در آذربایجان شرقی

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی از فرآیند پذیرش مهمانان نوروزی در مراکز اسکان فرهنگیان استان آذربایجان شرقی بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۸۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از فرآیند پذیرش میهمانان فرهنگی در آذربایجان شرقی

محمودزاده در سفر به استان آذربایجان شرقی در دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان ضمن قدردانی از راهنمایی های حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در پیشبرد اهداف دستگاه تعلیم و تربیتی گفت: تحقق تربیت تمام ساحتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می‌باشد در گرو مشارکت همه‌جانبه و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های موجود است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت های آموزشی و پرورشی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های دستگاه تعلیم و تربیت کشور ایجاد شرایط لازم برای حضور و مشارکت تمام ارکان تربیت در داخل آموزش و پرورش است و از این رو اقداماتی مانند گسترش مدارس هیئت امنایی با رویکردی جدید در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی نیز ضمن قدردانی از زحمات متولیان دستگاه تعلیم و تربیت و ذکر نکاتی تربیتی یادآور شد: برای انتقال مفاهیم و ارزش های انقلاب و شهدا به توجه جدی و برنامه ریزی دقیق نیاز است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی در دیداری جداگانه با استاندار آذربایجان شرقی نیز حول محور های آموزشی و پرورشی دیدار و گفتگو کرد.

دیدار با خانواده شهیدان فخیمی و نومی

محمودزاده در دیدار با خانواده شهیدان فخیمی و نومی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کم از شهادت نیست، اظهار داشت: شهدا علاوه بر جهاد اصغر که مبارزه با دشمن جهت دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، در جهاد اکبر نیز کارنامه موفقی داشته و این مسیر را به خوبی طی کرده بودند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردی در ادامه با اشاره به وظیفه حساس دستگاه تعلیم و تربیت در انتقال مفاهیم و ارزش های انقلاب و آرمان های شهدا افزود: تحقق این مهم با توجه به توسعه فضای مجازی و تلاش دشمنان برای انحراف نوجوانان و جوانان نیازمند برنامه ریزی دقیق و تخصصی می باشد که خوشبختانه با توجه به حساسیت دولت اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

بازدید از فرآیند پذیرش مهمانان نوروزی در مراکز اسکان فرهنگیان استان آذربایجان شرقی

محمود زاده همچنین ضمن بازدید از فرآیند پذیرش مهمانان نوروزی در مراکز اسکان فرهنگیان و ابلاغ سلام وزیر آموزش و پرورش به مهمانان نوروزی گفت: استان آذربایجان شرقی به علت شرایط جغرافیایی و تاریخی و مهر و محبت مردم، جزو استان های پرمیهمان است و با توجه به شرایط آب و هوایی تعداد میهمانان این استان همواره در تابستان بیشتر از فصل بهار است، اما با این حال همواره در جمع رتبه های تک رقمی پذیرش مهمان در این فصل نیز قرار دارد.

محمودزاده افزود: در بهار امسال در استان آذربایجان شرقی ۱۰۰ مدرسه، ۱۹ مرکز رفاهی و ۲۴ پایگاه پذیرش مهمان تدارک دیده دیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار ۱۷۲ خانواده در استان پذیرفته شده‌اند گفت: با بازدید های میدانی صورت گرفته، بازخوردها در شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش طرح خواهد شد و برای بهبود وضعیت ستادهای اسکان در آینده، تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار