مسئول امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی:

موضوع اصلی جوانی جمعیت فقط فرزند‌آوری نیست

تبریز(پانا)- مسئول امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با بیان این که موضوع اصلی جوانی جمعیت فقط فرزند‌آوری نیست، بر وجود ذهنیت غلط در موضوع جوانی جمعیت، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۶۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
موضوع اصلی جوانی جمعیت فقط فرزند‌آوری نیست

زهرا کوهی مسئول اموربانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌ شرقی در گردهمایی کارشناسان انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش گفت: هر زمانی که صحبت از جوانی جمعیت می شود، در اولین مرحله فرزندآوری به ذهنمان می رسد که ذهنیت غلطی است. جامعهما یک جامعه ایدئولوژیک است و لذا در این بحث یک سری خلا های وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی از خلاءها عدم آموزش مدیریت کیف پول است که فرزندان و جوانان ما در آن مشکل دارند. وقتی ما از قانون حمایت خانواده صحبت می کنیم قبول کردن اشتباه های خود است و این یک اساس و پایه است که باید آموزش داده شود.

وی افزود: بحث جوانی جمعیت بعد از فرزند آوری به افزایش ازدواج و کاهش مسئله طلاق، اطلاق می شود و موضوع بسیار مهمی به حساب می آید.

وی اظهار داشت: یک معلم خوب و کاربلد آن است که از مقطع خردسالی، دانش آموز را به آموختن یک مهارت دعوت نماید. یکی از قوانین مهم برای جوانی جمعیت و افزایش جمعیت، ارائه ی وام های تکلیفی یه ازای هر فرزند است که بانک ها باید این وام را به جوانان تخصیص دهد که این موضوع، یکی از مشوق های درونی برای ازدواج است.

وی در پایان گفت: ما اگر بتوانیم فرهنگ صحیح خانواده را احیاء کنیم, می توانیم در موضوع خانواده و ازدواج پیشرفت چشمگیری داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار