مدیر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی :

فعال شدن مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی

تبریز (پانا) - مدیر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی از فعال بودن واحد تخصصی سلامت جنسی مردان با ارائه خدمات متنوع در این مرکز و استفاده از روش‌های نوین برای افزایش قدرت باروری مردان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
فعال شدن مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی

صغری حسینی اقدم، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان، جزو مراکز پیشرو در ارائه خدمات درمان ناباروری، ژنتیک و تشخیص بیماری‌های ژنتیکی قبل از تولد بوده و درصد موفقیت درمان‌ ناباروری در این مرکز با استانداردهای جهانی برابری می‌کند.

وی با اشاره به وجود بخش‌های جنین شناسی، مامایی، درمان ناباروری، آندرولوژی(ناباروری مردان)، اورولوژی، سلول درمانی و ایمنی تراپی در این مرکز گفت: واحد تخصصی سلامت جنسی مردان با بهره‌گیری از فوق تخصص آندرولوژی (ناباروری مردان) در این مرکز فعالیت دارد تا به افرادی که به خاطر مشکلات مردانه از فرزندآوری محروم هستند، کمک کنیم تا صاحب اولاد شوند.

حسینی اقدم، با اشاره به علل ناباروری در زوجین گفت: ناباروری در میان زوجین به فاکتورهای زنانه و مردانه بستگی دارد که بر این اساس واحد تخصصی سلامت جنسی مردان را راه‌اندازی کردیم تا بر روی علل ناباروری مردان نیز تحقیقاتی انجام داده و خدماتی به بیماران ارائه دهیم و این مرکز آماده ارائه خدمات به مردان ناباروری است که در نمونه اسپرم آنها هیچ اسپرمی وجود ندارد و کاندید اهدای جنین از طرف مراکز درمانی دیگر شده‌اند.

وی افزود: مسئول مستقیم ۲۰ درصد از موارد ناباروری زوجین فاکتور مردانه بوده و ۲۰ درصد هم فاکتور مردانه مشترک با فاکتور زنانه است. در مجموع ۴۰ درصد ناباروری‌ها به فاکتور مردانه بستگی دارد و حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد از زوجینی که به مراکز درمان ناباروری مراجعه می‌کنند، در شرایط اسپرم صفر و یا فقدان اسپرم در مایه منی هستند که عدد بالایی را از زوجین نابارور شامل می‌شود.

حسینی اقدم در ادامه اذعان کرد: در واحد تخصصی سلامت جنسی مردان، بر روی مردانی که در آزمایش اسپرم آن‌ها هیچ اسپرمی دیده نمی‌شود متمرکز می‌شویم تا با روش جدید انجام عمل جراحی میکروتسه بیضه که تا به حال در شمالغرب کشور انجام نگرفته است، مردان نابارور را به سمت بچه دار شدن سوق دهیم. پیش از این اغلب از روش جراحی تسه معمولی استفاده می‌شد اما در روش میکروتسه، بیضه‌ها را زیر میکروسکوپ می‌بریم تا بتوانیم حتی شده یک عدد اسپرم پیدا کنیم. درصد موفقیت این جراحی، بر اساس بیماری زمینه‌ای در بیضه بین ۱۵ تا بیش از ۵۰ درصد متفاوت است.

وی یادآور شد: در این واحد تخصصی سایر مشکلات جنسی مردان نیز درمان می‌شود.

وی در پایان در خصوص عملکرد مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز از ارائه خدمات به هشت هزار نفر از شهروندان و زوجین نابارور در پنج ماهه نخست امسال در این مرکز خبر داد و گفت: تمامی روش‌های نوین درمان ناباروری مانند فریز تخمک، فریز اسپرم و خدمات، IVF، IUI، رحم اجاره ای، تخمک اهدایی و جنین اهدایی در این مرکز ارائه می شود.

دانش آموز خبرنگار: علی قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار