رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تاکید کرد:

جهاد تبیین، فریضه قطعی در میدان عمل روابط عمومی‌‎ها

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، جهاد تبیین را یک فریضه قطعی دانست که در میدان عمل روابط عمومی‌ها قرار دارد.

کد مطلب: ۱۳۵۵۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
جهاد تبیین، فریضه قطعی در میدان عمل روابط عمومی‌‎ها

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان در گردهمایی مسئولان روابط عمومی ادارات کل نوسازی مدارس استان‌های سراسر کشور که در روز شنبه (20 اسفند) در محل این سازمان برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: این گردهمایی و سلسله‌جلسات برنامه‌ریزی‌شده در این دوره به منظور همسان‌سازی زیرمجموعه‌ها با رویکرد جدید سازمان، ساماندهی شده است.

وی با اشاره به اهمیت نقش روابط عمومی‌ها در پیشبرد مقاصد سازمان ابراز امیدواری کرد نتایج این نشست منجر به افزایش ظرفیت سازمان نوسازی مدارس شود.

خان‌محمدی اضافه کرد: جهاد تبیین، یک فریضه قطعی است که در میدان عمل روابط عمومی‌ها قرار دارد. خدمات نظام به کودکان این سرزمین را باید درست تبیین کنیم و واقعیات را نشان دهیم تا شادی کودکان، قاب تصویر ما را زیبا ‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: روابط عمومی فقط خبرنامه مدیرکل و عکس نیست بلکه باید تمام رویدادهای سازمان را منعکس کند. شناخت جریان رسانه‌ای و ایجاد جریان ارتباطی موثر برای پیشبرد اهداف سازمان، وظیفه مهم روابط عمومی است.

وی با تاکید بر اینکه مدرسه‌سازی اتفاق بزرگی است، بیان کرد: کارهای تک‌محوری ازجریان رسانه حذف شده است. باید رسانه را به طور همه‌جانبه و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها به کار گرفت و جریان‌سازی کرد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: آخرین نقطه کار ما بهره‌برداری از مدارس است. موضوعات دیگر، بحث‌های فرهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت افراد موثر اجتماع است که نباید فراموش شود. به طور کلی باید فضایی ایجاد کنیم که همه ارکان آموزش و پرورش، دانش‌آموزان، معلمان و اولیا و رسانه‌ها همه یاران ما شوند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ابراز کرد: باتوجه به مشغله‌های مدیران، آن‌ها به شخصه نمی‌توانند ارتباط موثر و مستمری با نهادهای دیگر و جامعه مخاطبان و مردم ایجاد کنند. مدیر موفق کسی است که در کنار فعالیت‌های اداری بتواند به نحو احسن از تعاملات استانی و ظرفیت‌های مردمی استفاده کند. ارتباط رئیس و مدیران با مجموعه‌های خیری، نهادهای دولتی و... در گرو تعامل روابط عمومی است که باید جدی بگیرید.

وی اظهار کرد: مشکلات موجود با اعتبارات معمول، حل نمی‌شود. همکاران ما می‌توانند با جلب توجه مدیران ارشد به مدرسه‌سازی و ارتقای ارتباط سازمان با بیرون قدرت چانه‌زنی و افزایش سطح انتظارات از نهادهای همکار و جامعه خیرین موجب پررنگ شدن مشارکت مردم در مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری شوند اثرات اجتماعی مطلوبی دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان بیان کرد: روابط عمومی‌ها باید چالش‌ها و نقاط تاریک را بشناسند و در کنار اینکه مراقبت شود تا اخبار مثبت و طعم خوش خدمات دولت را ارائه کنیم، اما از مشکلات غافل نباشیم. از آموزش و به‌روزآوری دانش و ابزار نیز نباید غافل شد وگرنه درجا می‌زنیم. تلاش کنید از افراد دارای قابلیت چندگانه در کنار خود استفاده کنید تا کیفیت آنچه تولید می‌شود، ارتقا یابد.

گفتنی است گردهمایی دو روزه مسئولان روابط عمومی ادارات کل نوسازی مدارس کل کشور طی روزهای شنبه و یکشنبه 20 و 21 اسفند در محل سازمان نوسازی مرکز، برنامه‌ریزی شد. گفت‌وگو با مدیران ستادی و برگزاری جلسات آموزشی با حضور اساتید دانشگاه در این دوره، مورد توجه قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار