مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز ورامین قرچک:

روابط عمومی باید یک شناخت کافی، کامل و جامع از سازمان داشته باشد

قرچک (پانا) - مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز ورامین و قرچک، بر شناخت کافی و کامل و جامع روابط عمومی از سازمان تاکید کرد که باید نیازهای موجود را مورد بررسی و شناخت قرار دهند و به طور صحیح بازتاب داده و منعکس شود، تا رسیدگی صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
روابط عمومی باید یک شناخت کافی، کامل و جامع از سازمان داشته باشد

صادق‌ شیرکوند، کارشناس علوم اقتصادی و کارشناس ارشد علوم سیاسی به عنوان مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز قرچک و ورامین و همینطور کارشناس فرهنگی حوزه مدیریت فرهنگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری ضمن تبریک روز روابط عمومی در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد:«روابط عمومی با توجه به ماهیت شغلی که دارد به عنوان چشم و گوش یک سازمان هست وظیفه اصلی روابط عمومی ایجاد یک ارتباط موثر بین مدیران تصمیم‌گیران کارکنان و مجموعه یک سازمان با مخاطبان سازمان که مردم هستند.»

وی با بیان اینکه به عنوان یک خدمتگزار در حوزه روابط عمومی بایستی یک شناخت کافی، کامل و جامع از سازمان داشته باشیم، بیان کرد:«دانستن اهداف سازمان و همینطور ابتلا و اشراف از نیاز مخاطبان از ضروری ترین کارهای روابط عمومی است بایستی که نیازهای عزیزان مورد بررسی و شناخت قرار بگیرد و به طور صحیح بازتاب داده بشود و منعکس بشود و به اطلاع مسئولین سازمان رسانده شود تا سازمان بتواند با جهت‌گیری مناسب با تغییرات احتمالی در کارکردهای خودش بتواند بهتر و موثرتر به نیازهای مخاطبین پاسخ بدهد.»

شیرکوند روابط عمومی را در راه رسیدن به اهداف سازمان یا مجموعه بسیار اثرگذار و تعیین کننده دانست و گفت:«در کشور ما روابط عمومی‌ها مجبور به سازگاری بین کارکرد سنتی و حرفه ای هستند کارکرد سنتی روابط عمومی در سال‌های قبل در مجموعه‌ها به خصوص در مجموعه‌های دولتی توقع و انتظاری که از روابط عمومی‌ها داشتند این بوده که در حد برگزاری تشریفات و برگزاری مراسم بتوانند یک حرکتی انجام دهند و هرکسی که بهتر این وظیفه را انجام بدهد برتر بود اما واقع مطلب این است که کارکرد حرفه ای این نیست، کارکرد حرفه ای این است که افکار عمومی شناسایی شود و به آن رسیدگی شود.»

وی در خصوص جایگاه روابط عمومی در عصر امروز،تشریح کرد:« امروزه در کشورهای مدرن جایگاه روابط عمومی یک جایگاه بسیار مشخصی است اما متاسفانه در کشورهای کمتر توسعه یافته ساختار روابط عمومی بیشتر یک ساختار تقلیدی است و بیشتر دچار روزمرگی پراکنده‌کاری شده است روابط عمومی در کشور های مدرن جایگاه ساکنی دارد ما باید جایگاه روابط عمومی را به شکل پویا در بیاوریم.»

صادق‌شیرکوند روابط‌عمومی دانشگاه پیام‌نور مرکز ورامین‌_قرچک در پایان در خصوص نقش فرهنگ‌سازی روابط عمومی، خاطر نشان کرد:«یکی دیگر از وظایف روابط عمومی فرهنگ‌سازی است که بیشتر جنبه درون سازمانی دارد و هدف آن این است که احساس هویت را در اعضای یک سازمان تقویت بکند و آن‌ها را نسبت به باورها و ارزش‌های سازمان متعهد بکند و یک فضایی را به وجود بیارد که پرسنل نسبت به اهدافشان متعهد باشند و همه باهم در جهت ایجاد رضایت مندی در مخاطبین و ارباب رجوع همکاری و همیاری داشته باشیم.»

خبرنگار: آرزو محمدنژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار