رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

کیفی‌سازی فعالیت‌های مدارس غیردولتی با حکمرانی در نیروی انسانی و محتواهای ارائه‌ شده

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش معتقد است در راستای اجرایی‌سازی و عملیاتی کردن سند تحول بنیادین باید به ارکان تربیت از جمله خانواده و مدرسه و رسانه توجه ویژه شود.

کد مطلب: ۱۳۵۲۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
کیفی‌سازی فعالیت‌های مدارس غیردولتی با حکمرانی در نیروی انسانی و محتواهای ارائه‌ شده

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش؛ همایش موسسان مدارس غیردولتی کشور با حضور احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش در سالن جلسات شهید سلیمانی اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

احمد محمودزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در جلسه همایش مؤسسان مدارس غیردولتی کشور با اشاره به لزوم پیاده‌سازی سند تحول در این سازمان گفت: در راستای اجرایی‌سازی و عملیاتی کردن سند تحول بنیادین باید به ارکان تربیت از جمله خانواده و مدرسه و رسانه توجه ویژه شود و باید با حکمرانی مرتبط با مدارس غیردولتی به ویژه موضوع نیروی انسانی، محتواهای کتاب‌های آموزشی و کمک‌آموزشی، نگاه کاملا کارشناسی و متناسب با سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش و رویکردهایی که در سند تحول وجود دارد را داشته باشیم.

محمودزاده افزود: بر همین اساس، موضوع نیروی انسانی از صلاحیت‌های عمومی گرفته تا صلاحیت‌های حرفه‌ای طبق بخشنامه‌ای در حال ارسال به استان‌ها است و قرار است با همکاری مجموعه‌های مختلف از جمله دانشگاه فرهنگیان، هسته گزینش، شورای مؤسسان مدارس غیردولتی، صندوق حمایت از مؤسسات آموزشی غیردولتی و خود آموزش و پرورش موضوع حضور معلمان در مدارس غیردولتی ساماندهی شود. خوشبختانه بخش زیادی از معلمان مدارس غیردولتی همکاری‌های خوبی در این زمینه در سال گذشته داشته‌اند و با اجرای این بخشنامه، همه معلمان مدارس غیردولتی، چه آن‌هایی که از سال‌های گذشته حضور دارند و چه ورودی‌های جدید در این ساز و کار قرار می‌گیرند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه عملیاتی شدن سند تحول بنیادین، نیازمند تلاش همه ذی‌نفعان جهت پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت است، افزود : باید نگاه ملی و فرابخشی به نهاد تعلیم و تربیت داشته باشیم و همگرایی و انسجام بین ارکان تربیت ایجاد شود.

محمودزاده با بیان اینکه یک بی‌تفاوتی از گذشته در مدارس غیردولتی وجود داشته که باید ساماندهی شود، اضافه کرد: قرار نیست هر کسی با هر مدرکی که آموزش‌های لازم برای ورود به شغل معلمی را ندارد، بتواند به عنوان معلم در کلاس درس حضور داشته باشد و باید در مدارس غیردولتی نیروی انسانی توانمند و متناسب با اهداف نظام و سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش داشته باشیم که ان‌شاءالله با همکاری خود مؤسسان و معلمان عزیز در مدارس غیردولتی این موضوع مهم در برنامه سازمان قرار می‌گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش، نیاز به داشتن تأییدیه از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برای تولید محتوا و محتواهای ارائه‌شده در مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی صورت‌گرفته منسجم، همه محتواهای ارائه‌شده در مدارس غیردولتی به جز کتاب‌های درسی اصلی وزارت آموزش و پرورش باید مجوز لازم را کسب کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بر لزوم گسترش فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در مدارس غیردولتی تأکید کرد و درخواست داشت تا کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در مدارس غیردولتی پررنگ شود و از حضور فعالیت تشکل‌های دانش‌آموزی در مدارس استقبال شود.

وی به اجرای سند تحول بنیادین در مدارس غیردولتی نیز تأکید کرد و گفت: نمونه‌های زیادی از الگوهایی از اجرای سند تحول بنیادین در مدارس غیردولتی وجود دارد و در تلاش هستیم تا برش‌های مدرسه‌ای را در سند تحول در مدارس غیردولتی عرضه کنیم.

مسعود تهرانی، معاون راهبری و نظارت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک نیز در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: زمانی 20 ارگان و نهاد برای مهدکودک و پیش‌دبستانی مجوز می‌دادند و در حال حاضر دغدغه‌ها و دلسوزی‌هایی که به صورت پراکنده و متکثر در سازمان بهزیستی، مدارس غیردولتی و مؤسسات و نهادها بوده است در سازمان تعلیم و تربیت به صورت یکپارچه جمع شده و این موضوع، مسأله همه ما محسوب می‌شود.

وی با طرح این پرسش که «چه کنیم امور مربوط به کودک سامان بگیرد؟»، ادامه داد: تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش باید از بنیادی‌ترین دوره شروع شود و بنیادی‌ترین دوره، کودکی است. این نگاه تحولی چگونه است؟ هیچ کاری صد درصد درست نیست و همه جوانب را صد درصد نمی‌توان دید ولی در نگاه تحولی باید با هوشمندی و درایت کمک کنیم و سعی کنیم تا آنجا که می‌توانیم همه جوانب را در نظر گرفته و هم‌افزایی داشته باشیم.

در خلال این جلسه، نمایندگان مؤسسان مدارس غیردولتی کشور، دقایقی صحبت کرده و دغدغه‌ها و مشکلات مدارس غیردولتی و پیش‌دبستانی استان‌های خود را با دکتر محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش و مسعود تهرانی، معاون راهبری و نظارت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در میان گذاشته و در این زمینه به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار