معلمان مدارس غیردولتی کارت «صلاحیت حرفه‌ای معلمی» دریافت می‌کنند

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در جلسه هم‌اندیشی با مؤسسان مدارس غیردولتی بر لزوم گذراندن دوره‌های آموزشی ویژه معلمان، مدیران، مربیان و سایر کارکنان مدارس غیردولتی تأکید کرد و گفت تمام معلمان مدارس غیردولتی باید در دوره‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان شرکت کرده و کارت صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی را دریافت کنند.

کد مطلب: ۱۳۵۶۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
معلمان مدارس غیردولتی کارت «صلاحیت حرفه‌ای معلمی» دریافت می‌کنند

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، احمد محمود زاده در جلسه هم‌اندیشی با مؤسسان مدارس غیردولتی بر لزوم گذراندن دوره‌های آموزشی ویژه معلمان،مدیران، مربیان و سایر کارکنان مدارس غیردولتی تأکید کرد و گفت: هر معلمی باید دارای صلاحیت‌‌های عمومی و دانش تخصصی و حرفه‌ای باشد و بتواند متناسب با کتاب‌های درسی، تدریس کند لذا نیاز است که حتما آموزش‌های لازم را بگذراند و به همین منظور بخشنامه «ضوابط علمی(صلاحیت و شایستگی عمومی، تخصصی و حرفه‌ای) و گزینش نیروی انسانی (معلمان، مدیران، مربیان و سایر کارکنان) مدارس و مراکز غیردولتی و توانمندسازی، آموزش و ارتقای آنان» به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در این راستا دوره‌های مختلف متناسب با ساعت آموزشی با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی هماهنگ شده است تا معلمان مدارس غیردولتی بتوانند از این دوره‌ها استفاده کنند.

محمودزاده با بیان اینکه تمام معلمان مدارس غیردولتی باید در دوره‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان شرکت کرده و کارت صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی را دریافت کنند، افزود: دوره‌های آموزشی در دانشگاه فرهنگیان از بعد از ایام نوروز آغاز می‌شود و تمام معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش این آموزش‌ها قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به نظارت ویژه بر محتواهای آموزشی در مدارس غیردولتی، گفت: تمام محتواهای آموزشی مدارس غیردولتی باید از شاخص‌های نظارت محتوایی عبور کنند و نباید هر جزوه یا کتاب کمک آموزشی وارد مدارس غیردولتی شود که در این راستا هم بخش نظارت سازمان و هم بخش ساماندهی کتب کمک آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و هم سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی مکتوب « samanketab.roshd.ir» فعال است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به موضوع ایمنی ساختمان‌های مدارس غیردولتی اشاره کرد و افزود: در این خصوص کارگروه‌های با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شده است و تمام مدارس جدید‌الاحداث باید بر اساس استاندارد‌ها ساخته شود و همچنین مدارس قبل از سال ۹۸ نیز باید استانداردسازی شود که موارد لازم به مؤسسان اعلام شده است.

وی با اشاره به موضوع شهریه مدارس غیردولتی، بیان کرد: شهریه مدارس غیردولتی بر اساس الگوی شهریه ساماندهی شده است و البته برای سال تحصیلی آینده، رویکردهای فرهنگی و تربیتی را از فوق برنامه به داخل برنامه آوردیم تا به اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نزدیک‌تر شویم.

محمودزاده در پایان ضمن تقدیر و تشکر از اکثریت مدارس غیردولتی که در راستای سیاست های وزارت آموزش و پرورش، و سند راهبردی سازمان ، همکاری های شایسته و خوبی داشته اند، از اندک مدارس غیردولتی که در خصوص نیروی انسانی، محتواهای آموزشی و غیرآموزشی، شهریه و... تخلفاتی را دارند، گله کرده و افزود: برخورد قاطع و جدی در حال انجام است و انشااله ادامه دار خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار