رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد:

ایجاد تحولی بزرگ در حوزه مدرسه‌سازی در برنامه هفتم توسعه

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به تحولی بزرگ در حوزه مدرسه‌سازی در برنامه هفتم توسعه گفت مدرسه‌سازی، هدیه الهی است و بسیاری از مدارس در زمان حوادثی چون زلزله، مامن و ماوای گروه‌های امدادی هستند.

کد مطلب: ۱۳۴۸۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد تحولی بزرگ در حوزه مدرسه‌سازی در برنامه هفتم توسعه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی، معاون وزیر و رئیس این سازمان صبح پنج شنبه 27 بهمن در جمع مدیران کل نوسازی مدارس کشور با اشاره به تحولی بزرگ در حوزه مدرسه‌سازی در برنامه توسعه هفتم اظهار داشت: مدرسه‌سازی، هدیه الهی است و بسیاری از مدارس در زمان حوادثی چون زلزله، مامن و ماوای گروه‌های امدادی هستند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در این نشست، خطاب به مدیران نوسازی کل کشور گفت: تحول در مدرسه‌سازی، کار بسیار بزرگی بوده اما چیزی که مهم است تغییر نگرش در ماموریت‌ها است چرا که اگر تغییر نگرش نباشد جهشی که مد نظر است، انجام نخواهد شد.

وی با اشاره به حضور موثر خیّران در پیشبرد امر مدرسه‌سازی گفت: افرادی که در حوزه‌های دیگر کار می‌کنند همواره به ما غبطه می‌خورند چون در کنار ما خیرین هستند و این نگاه همه‌جانبه و الگویی حتما ضریب موفقیت ما را بیشتر می‌کند.

خان‌محمدی گفت: 104 هزار کلاس درس در کشور داریم که باید توجه مسئولین را هر چه بیشتر به مدارس تخریبی جلب کنیم و زلزله ترکیه و سوریه باید تلنگری باشد به مسئولین که به بحث مدارس تخریبی توجه بیشتری شود.

وی گفت: برنامه هفتم را نوشتیم که اگر تصویب شود و ریل‌سازی شود تحول بزرگی در نوسازی خواهیم داشت که متاسفانه با کمبود بودجه مواجه هستیم اما رئیس‌جمهوری گفتند این مسیر را با قدرت ادامه بدهید، نتایج خوبی حاصل خواهد شد و خوشبختانه در شرایط سخت اعتباری توانستیم بخشی از اعتبارات را دریافت کنیم و این لطف الهی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در لایحه بودجه سال 1402 تلاش کردیم تا ردیف‌ها را ارتقا دهیم که خدا را شکر در بخش مختلف به خصوص در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرین، تخریب و بازسازی و در بخش تکمیل و تجهیز با رشد قابل قبولی همراه بوده است.

وی افزود: رتبه‌بندی محرومیت هر استانی بر اساس سرانه آموزشی و شاخص‌ها استخراج شده و تبصره‌های مختلفی را با رویکرد مناطق محروم مرزی و عشایری در بودجه 1402 پیشنهاد دادیم.

خان‌محمدی گفت: علی‌رغم شعار عدالت در ایجاد فضاهای آموزشی متاسفانه در حال حاضر بیش از 73 درصد پروژه‌های خیّری و 60 درصد اعتبارات دولتی در مناطق دارای سرانه بالای 5 مترمربع احداث می‌شود و ما باید خیران را در خصوص احداث مدارس در مناطق کم‌برخوردار و واجد شرایط متقاعد کنیم.

وی گفت: ماموریت آقای نوری به عنوان وزیر آموزش و پرورش که فرماندهی آن با مقام معظم رهبری است، اجرایی‌سازی سند تحول است که مهمترین اتفاقی است که باید دنبال شود و کالبد و پیشران پیشرفت اجرایی‌سازی سند تحول همکاران ما در بخش نوسازی توسعه و تجهیز مدارس هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار