جزئیات برگزاری برنامه‌های هفته تربیت و گرامیداشت سالروز تاسیس امور تربیتی

تهران (پانا) - معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، جزئیات برگزاری برنامه‌های هفته تربیت و گرامی‌داشت سالروز تاسیس امور تربیتی را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۷۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری برنامه‌های هفته تربیت و گرامیداشت سالروز تاسیس امور تربیتی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی؛ پایه‌گذاری امور تربیتی با اتکا به مفاهیم بلند و عمیق آیات روح‌بخش قرآنی و آرمان‌های امام راحل(ره) و اهداف انقلاب اسلامی توسط شهیدان باهنر و رجایی علی‌رغم فراز و نشیب‌های فراوان موجب شده تا مربیان تربیتی در زمینه شناسایی، پرورش و هدایت استعدادها، خلاقیت‌ها و مهارت‌های دانش‌آموزان و تربیت دینی آنان، ترسیم چهره واقعی دشمنان اسلام و ایران، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، بازخوانی و مطالعه 8 سال دفاع مقدس، هماهنگ‌سازی و استفاده از تمامی عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی و پیشرفت و تعالی کشور، ترویج فرهنگ قرآن و عترت و ده‌ها مورد دیگر تلاش‌های گسترده و مجاهدت‌های مضاعفی را به منصه ظهور رسانده و دانش‌آموزان را در آراستگی به فضایل اخلاقی و کرامت انسانی یاری کرده و آنان را برای ورود به میدان‌های علمی ناشناخته، منضبط، قانون‌شناس و قانونمدار آماده کنند.

با تأمل و تعمق درباره اهداف و سیاست‌های تاسیس «نهاد امور تربیتی» لزوم پاسداشت این میراث ارزشمند وتقویت جایگاه آن با انسجام‌بخشی هرچه بیشتر به فعالیت‌های همه عوامل موثر در امر تربیت بیش از گذشته ضروری به نظر می‌رسد و رکن موثری در دستیابی به بیانیه گام دوم انقلاب است.

از آنجایی که مدرسه، میدان عمل گسترده اجرایی‌سازی اندیشه‌های تربیتی و دانش‌آموز جلوه‌گاه تحقق اهداف و آرمان‌های تربیتی است. در برنامه گرامیداشت هفته تربیت و سالروز تاسیس نهاد ارزشمند امور تربیتی، تلاش می‌شود موضوع تربیت و تحقق آن با توجه به ساحت‌های شش‌گانه و چرخش‌های تحول‌آفرین محور برنامه‌ها قرار گیرد و عینی‌سازی و تصویرگری تربیت در مدرسه، سرلوحه برنامه‌ها قرار گیرد. همچنین انتظار می‌رود با تاکید بر نقش مدرسه در بومی‌سازی شیوه‌نامه ارسالی با بهره‌گیری از گروه آموزشی، کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های پرورشی و گروه آموزشی تفکر و سبک زندگی و گروه مشاوره اهتمام لازم برای تولید برنامه‌های خلاقانه تصویرگری و جلوه‌سازی تحقق تربیت در مدارس، مشارکت و نقش والدین در تربیت و مردمی کردن تجلیل و تکریم از دست‌اندرکاران امر تربیت به عمل آید.

بر اساس این گزارش رویکرد این هفته، جریان‌سازی فرهنگی - تربیتی در مدرسه، خانواده و اجتماع است.

سیاست‌هایی که برای این هفته مدنظر قرار دارد به شرح زیر است:

- مردمی‌سازی هفته تربیت با تشکیل ستادهای فرعی هفته تربیت
- مدرسه‌محور بودن برنامه‌های هفته تربیت
- برجسته‌سازی نقش والدین در تربیت
- تصویرسازی اجتماعی و فرهنگی از جلوه‌های تربیت
- ارزش‌گذاری به ارکان موثر در تربیت

اهداف جزیی برگزاری برنامه‌ها نیز شامل موارد زیر است:

- تبدیل جریان تربیت به دغدغه ملی
- ترویج شیوه‌های نوین راهبری امور تربیتی و فرهنگی
- تجلیل و پاسداشت جایگاه و خدمات امور تربیتی
- بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهادهای رسمی و غیررسمی مرتبط با نظام تعلیم و تربیت

ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی استان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار