دانش آموزان در هفته امور تربیتی، وظایف تربیتی مدرسه را به تصویر می کشند

تهران (پانا) - برنامه‌های هفته امور تربیتی امسال، با شعار ویژه «همه در تربیت سهیمیم» برگزار خواهد شد که در این برنامه سعی شده است با فعال کردن دانش آموزان، به تصویرگری و روایت گری جلوه‌های تربیت پرداخته شود.

کد مطلب: ۱۳۴۵۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان در هفته امور تربیتی، وظایف تربیتی مدرسه را به تصویر می کشند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، اولین وبینار تبیین برنامه میراث ماندگار و برنامه سپهر دانش و معرفت با حضور تمام استان‌ها برگزار شد.

اکبر سرداری معاون برنامه‌ریزی امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش در ابتدای این وبینار برنامه‌های گرامی‌داشت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی را با اولویت احیای نقش تربیتی کارکنان و تمرکز برنامه‌ها در مدرسه با استفاده از اعضای شورای مدرسه تشریح و تبیین کرد.

وی در بخشی از صحبت‌های خود به برگزاری برنامه تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل (ره) در روز 7 اسفند و اجرای مراسم ملی این روز در 8 اسفند اشاره کرد و متذکر شد: به دلیل اهمیت موضوع امور تربیتی، معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌ها در سالروز امور تربیتی در استان‌ها حضور خواهند داشت و کارشناسان و منتخبان امور تربیتی این مراسم ملی را همراهی می‌کنند.

گفتنی است از ویژگی‌های برنامه امسال تنوع و توجه به لایه‌های مختلف و همکاری سایر ارکان موثر در تربیت، جهت معرفی افراد شاخص و تاثیرگذار در امر تربیت برای تقدیر و تجلیل است.

بنابراین از سایر حوزه‌ها مانند معاونت‌های آموزشی، سازمان نهضت سواد آموزی، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و ...درخواست شده است تا در راستای ایفای نقش تربیتی کارکنان اقدام به معرفی چهره های برتر کنند.

از دیگر ویژگی‌های این برنامه این است که به دلیل مردمی‌سازی تقدیر و تجلیل از دست اندرکاران امر تربیت، ستاد اقدام به تشکیل ستادهای فرعی مشارکت در برگزاری مراسم ملی کرده و از سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی درخواست شده است تا با فعال کردن شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها و به تبع آن شورای شهر، فضاسازی مناسبی در سطح شهر و شرکای بیرونی امر تربیت در این هفته صورت بگیرد.

از دیگر ویژگی‌‌های این برنامه، شعار ویژه این هفته با عبارت «همه در تربیت سهیمیم» است که مقرر شده در فضاسازی شهری با استفاده از امکانات مختلف، این شعار در سطح شهر نشر داده شود تا توسط این شعار سهام‌داران تربیت معرفی شوند.

در برنامه امسال سعی شده با فعال کردن دانش‌آموزان، به تصویرگری و روایت گری جلوه‌های تربیت پرداخته شود لذا با استفاده از مشارکت انجمن اولیا و مربیان، دانش‌آموزان وظایف تربیتی مدرسه را به تصویر می کشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار