معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین:

هفته امور تربیتی فرصت مناسبی برای آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌های اسلامی است

قزوین (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت بهترین و برترین شعاری که برای هفته تربیت اسلامی امسال وجود داشت این بود که همه در امر تربیت سهیم هستند، بنابراین باید این امر توسط همه دستگاه‌ها جدی گرفته شود.

کد مطلب: ۱۳۵۰۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
هفته امور تربیتی فرصت مناسبی برای آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌های اسلامی است

حجت الاسلام محمدزاده در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: پیش از این اراده هایی شکل گرفته بود تا مباحث پرورشی و تربیتی در مدارس حذف شوند اما با رویکردی که دولت دنبال کرد امروز همه ما مامور هستیم اثرگذاری تربیت و پرورش و فرهنگ در مدارس را ظاهر سازیم.

وی افزود: بهترین و برترین شعاری که برای هفته تربیت اسلامی امسال وجود داشت این بود که همه در امر تربیت سهیم هستیم و باید این امر توسط همه دستگاه ها جدی گرفته شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: از ۸ تا ۱۴ اسفند هفته تربیت اسلامی نامگذاری شده که برای هر روز آن برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

این مسئول گفت: ماموریت و وظیفه اصلی آموزش و پرورش توجه به موضوع تربیتی است تا دانش آموزان را با تربیت دینی و اسلامی برای داشتن یک زندگی سعادتمندانه بیشتر آشنا کنیم.

وی با اشاره به انتخاب شعار "همه در تربیت سهیم هستیم" برای هفته تربیت اسلامی امسال، اظهار کرد: رویکرد برنامه‌های این هفته، جریان‌سازی فرهنگی تربیتی در مدرسه، خانواده و اجتماع و مردمی سازی فعالیت‌های امور تربیتی است.

محمدزاده با اشاره به برگزاری ۱۰ برنامه به مناسبت هفته امور تربیتی افزود: فلسفه وجودی امور تربیتی انسان سازی است و آموزش و پرورش و مربیان پرورشی در این راستا تلاش‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهند.

وی با اشاره برنامه‌های هفته امور تربیتی در مدارس استان خاطرنشان کرد: روزهای هفته امور تربیتی به ترتیب به عنوان روز مربی و تربیت، خانواده و تربیت، رسانه و تربیت با برپایی نمایشگاه دست سازه‌های دانش اموزان، زیست بوم جدید تربیتی، موقعیت‌های تربیتی، نومربیان و نو معلمان و گروه‌های جهادی و تربیت نامگذاری شده اند.

محمدزاده ادامه داد: مراسم استانی تجلیلی از مربیان و مشاوران و پیشکسوتان در حوزه تعلیم و تربیت، دیدار مجموعه آموزش و پرورش با امام جمعه و شهرستان‌ها، دیدار با خانواده شهدا، برپایی نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی، برنامه‌های ورزشی، حضور در مزار شهدا، نشست‌های تربیتی ویژه از برنامه‌های هفته تربیتی در استان است.

وی ادامه داد: برگزاری۲هزار محفل انس با قرآن در هفته آخر آذرماه، بیش از ۱۰۰جلسه جشن تکلیف و برگزاری جشن تکلیف برای ۲۰ هزار دانش آموز، بیش از دو کاروان نماز در کل کشور با متولی گری استان قزوین و کسب ١٢ رتبه در طرح پرسش مهر از افتخارات استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار