رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد:

آماده‌سازی فضاهای موقت و جایگزین برای تحصیل دانش‌آموزان زلزله‌زده شهرستان خوی

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از تلاش برای فراهم کردن فضاهای موقت و جایگزین برای تحصیل دانش‌آموزان زلزله‌زده و همچنین آماده‌سازی مدارس و مراکز آموزش و پرورش شهرستان خوی برای سال تحصیلی آینده خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۴۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
آماده‌سازی فضاهای موقت و جایگزین برای تحصیل دانش‌آموزان زلزله‌زده شهرستان خوی

حمیدرضا خان محمدی، معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور پس از بازدید از شهرستان زلزله‌زده خوی و بررسی میزان خسارات وارد شده و نحوه امدادرسانی به مردم و دانش‌آموزان با استاندار آذربایجان غربی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار معتمدیان استاندار آذربایجان غربی پس از استماع گزارش میدانی خان‌محمدی، بر کمک تمامی دستگاه‌ها برای جلوگیری از اختلال در روند یادگیری دانش‌آموزان تاکید کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش نیز ضمن تشکر از حمایت‌های استانداری آذربایجان غربی، استمرار فرآیند یاددهی و یادگیری دانش‌آموزان را مهم دانست و در مورد موضوعات مورد بحث در جلسه برگزار شده با استاندار آذربایجان عربی، اظهار کرد: «تمام تلاش ما بر استقرار فضاهای موقت و جایگزین برای دانش‌آموزان زلزله‌زده و آماده‌سازی مدارس و مراکز آموزش و پرورش شهرستان خوی برای سال تحصیلی آینده است.»

همچنین در این جلسه مقرر شد، مجتمع شبانه روزی شهید دستغیب با اعتبار 70میلیارد ریالی استانداری و مابقی از محل اعتبارات ملی احداث شود، ساخت مدرسه 12 کلاسه بدل آباد با اعتبار 50میلیارد ریالی استانداری و مابقی از محل اعتبارات ملی در دستور کار قرار گیرد، آرماتور و سیمان تمامی پروژه‌های آسیب دیده توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تامین شود، 60 درصد اعتبارات احداث دوباب مدرسه 18 کلاسه توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تامین شود و 400میلیارد ریال توسط وزارت تعاون برای تعمیرات اساسی اختصاص یابد.

در ادامه نیز توافقاتی در خصوص احداث دوباب مجتمع آموزشی از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی شرکت‌های وزارت صمت، احداث سه باب مدرسه 6 کلاسه توسط آستان قدس رضوی و تامین اعتبار 500 میلیارد ریالی جهت تامین تجهیزات مدارس از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی شرکت‌های وزارت نفت صورت گرفت.

استاندار آدربایجان غربی در پایان این دیدار ابراز امیدواری کرد با عزم ملی ایجاد شده فضاهای آموزشی و پرورشی منطقه بهتر از گذشته آماده و تحویل دانش آموزان شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار